Microsoft 365 otrzyma Chatbota. Jak AI pomoże nam w pracy?
Szał na ChatGPT nie słabnie. Microsoft zapowiada, że najbardziej popularne oprogramowanie do pracy dostanie wsparcie w postaci drugiego pilota, będącego sztuczną inteligencją.
Microsoft zapowiada dodanie systemu opartego na modelu językowym do programów z pakietu Microsoft 365. AI nazwane Copilotem zostanie osadzone w Wordzie, Excelu, PowerPoincie, Outlooku i prawdopodobnie Teams. Szef firmy zapewnia, że zmiana ta "fundamentalnie zmieni sposób, w jaki pracujemy". Podkreślono jednak, że w dotychczasowych próbach sztucznej inteligencji zdarzało się popełnianie błędów.
Copilot wesprze pracujących w Microsoft 365
Według aktualnie dostępnych informacji drugi pilot będzie mógł podsumować kluczowe punkty w dyskusji toczonej przy użyciu aplikacji Teams, lub nawet wykonać streszczenie spotkania dla spóźnialskich. Zapowiedziano też automatyczne tworzenie prezentacji w PowerPoincie, redagowanie e-maili oraz analizowanie całych ich wątków. Copilot przedstawi też skróconą analizę długich dokumentów tekstowych oraz będzie tworzył zestawienia i wykresy na podstawie danych zgromadzonych w Excelu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Technologia wdrażana przez Microsoft nie jest po prostu Chatem GPT przeszczepionym do Worda czy Excela, lecz została oparta na tym samym modelu językowym. Warto zaznaczyć, że OpenAI, w które Microsoft zainwestowało miliardy dolarów uruchomiło nową wersję modelu językowego GPT4. Firma zapowiedziała, że GPT4 ma bardziej zaawansowane możliwości rozumowania niż poprzednia wersja, lecz ostrzega, że nadal może być podatny na dezinformację.
Potężna sztuczna inteligencja nadal może się mylić
W oświadczeniu Microsoft oznajmił, że każdy, kto pracuje na ich programach biurowych, chce skupić się na tych 20% pracy, które naprawdę ma znaczenie, ale 80% czasu pochłaniają zajęcia, w których bez problemu może wyręczyć sztuczna inteligencja. Programy wchodzące w skład dawnego Office 365 (zmienionego aktualnie na Microsoft 365) należą do najczęściej używanych programów roboczych w większości biur na świecie, więc integracja z nimi chatbota wprowadza go bezpośrednio do codziennego życia milionów pracowników biurowych.
Według testów prowadzonych przez Microsoft Copilot, jak każda sztuczna inteligencja, może podawać czasem nieprawdziwe informacje. Firma podała, że chatbot może czasem się "korzystnie mylić", co podobno ma oznaczać, że skoro użytkownik ma świadomość, że AI może podać fałszywe informacje, będzie sprawdzał wygenerowane przez niego treści, by móc je poprawić.
Mateusz Tomiczek, dziennikarz dobreprogramy.pl