Microsoft Teams po aktualizacji. Obiecuje mniejsze rachunki za prąd
Popularny komunikator Microsoft Teams otrzymał bardzo ważną aktualizację. Dzięki niej użytkownicy mają odczuć znaczną poprawę wydajności w trakcie wideokonferencji, a przy okazji, w dłuższej perspektywie, zaobserwować zmniejszenie się rachunków za prąd.
10.02.2022 | aktual.: 10.02.2022 13:41
W oficjalnym wpisie na stronie Microsoft, firma podała, w jaki sposób komunikator Microsoft Teams wykorzystuje zasoby urządzenia podczas połączeń i spotkań. Dzięki optymalizacji wykorzystywania zasobów procesora i pamięci miało udać się, doprowadzić do zmniejszenia zużycia energii podczas korzystania z komunikatora.
Obniżenie kosztów energii
Poza obniżeniem kosztów energii, które Microsoft podaje jako najważniejsze, twórcom komunikatora udało się także zmniejszyć obciążenie sprzętu oraz poprawić spójność i wydajność spotkań usługi Microsoft Teams. Firma podaje, że wyizolowanie i zoptymalizowanie każdego z procesów aplikacji umożliwiło zmniejszenie zużycia energii nawet o 50 proc. w przypadku energochłonnych scenariuszy.
Jako przykład energochłonnych scenariuszy, podany został przykład spotkań, na których znajduje się jednocześnie ponad dziesięciu użytkowników. Biorąc pod uwagę, że na firmowych spotkaniach często może się pojawić znacznie więcej osób, optymalizacje mają znacząco zmniejszać obciążenie sprzętu organizacji, a przez to - obniżyć zużycie energii w przedsiębiorstwie.
Optymalizacja wideorozmów
Aby możliwe było zwiększenie wydajności komunikatora przy jednoczesnym zmniejszeniu wykorzystywania zasobów komputera, deweloperzy skupili się na optymalizacji kamery. W ten sposób mogli zmniejszyć wymagania procesora podczas korzystania z niej w trakcie spotkań. Twórcy ulepszyli konfiguracje, zmniejszając złożoność kodu dla automatycznej ekspozycji, automatycznego balansu bieli i autoaliasingu.
W drugim kroku programiści zajęli się kwestią renderowania samego wideo, szczególnie w przypadku spotkań z wieloma uczestnikami. Łącząc strumienie i komponując je w jeden film, możliwe było skonsolidowanie operacji związanych z renderowaniem wideo i zmniejszenie zapotrzebowania na energię dla każdego używanego urządzenia.