Microsoft Word: jak włączyć sprawdzanie pisowni?

Sprawdzanie pisowni w Microsoft Word to przydatna opcja, która pomoże oszczędzić czas i dopracować dokument, eliminując z niego podstawowe błędy. Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word?

Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word? Wyjaśniamy
Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word? Wyjaśniamy
Źródło zdjęć: © © dobreprogramy | Tomasz Bobusia

19.07.2022 | aktual.: 09.12.2022 14:07

Microsoft Word to najpopularniejszy edytor tekstu używany na całym świecie zarówno przez profesjonalistów, jak i zwykłych internautów, element pakietu Microsoft Office. Został wyposażony w wiele użytecznych funkcji, a jedną z nich jest możliwość korzystania z podpowiedzi podczas redakcji lub korekty tekstu. Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word? Wyjaśniliśmy to poniżej.

Microsoft Word – jak włączyć sprawdzanie pisowni?

By włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word, wystarczy uruchomić program i wcisnąć klawisz F7. To domyślny skrót klawiszowy, który pozwala wejść w tryb redakcji tekstu. Alternatywnie można wejść w zakładkę Recenzja znajdującą się na górnym pasku, a następnie kliknąć w pole Pisownia i gramatyka.

Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word? Wyjaśniamy
Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Microsoft Word? Wyjaśniamy© © dobreprogramy | Tomasz Bobusia

Niezależnie od wybranej metody, po prawej strony ekranu pojawia się menu nazwane Redaktor. To automatyczny asystent Worda, który sprawdza tekst pod kątem błędów w pisowni i gramatyce, a także przekazuje sugestie na temat stylu lub użytego słownictwa.

By po kolei przejrzeć zasugerowane zmiany, wystarczy kliknąć w wybraną kategorię. Word wyświetli kolejne menu, w którym zachęci do automatycznej poprawy błędu. By to zrobić, należy wybrać jedną z kilku wyświetlonych sugestii lub zignorować propozycję zmiany albo dodać nowe słowo do słownika, jeśli nie jest to błąd i program się pomylił.

  • Jak wykorzystać Redaktora w Microsoft Word?
  • Microsoft Word - tryb Redaktora
  • Co oznacza ocena Redaktora w Microsoft Word?
[1/3] Jak wykorzystać Redaktora w Microsoft Word?Źródło zdjęć: © © dobreprogramy | Tomasz Bobusia

Widoczna na górze ocena Redaktora to jedynie sugestia opracowana na podstawie liczby błędów wykrytych w tekście przez Worda – można, choć nie trzeba się nią przejmować, szczególnie jeśli w tekście pojawia się dużo nazw własnych lub zapożyczeń w obcych języków.

Jak widać, skorzystanie z automatycznego Redaktora wbudowanego w program Microsoft Word jest niezwykle proste. By włączyć sprawdzanie pisowni, należy nacisnąć klawisz F7 lub skorzystać z alternatywnej metody, klikając na przycisk Pisownia i gramatyka w zakładce Recenzja. Wystarczy poświęcić kilka sekund, a program sam wyszuka błędy, zaproponuje sugestie i pomoże doszlifować tekst.

Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
informacjeoprogramowaniemicrosoft word
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)