Mikogo5.10.2
Mikogo to rozbudowane narzędzie służące do przeprowadzania konferencji i prezentacji za pośrednictwem Internetu. Dzięki niemu możemy zorganizować spotkanie w sieci z innymi użytkownikami znajdującymi się nawet na drugim końcu świata.
Program jest dostępny w dwóch wersjach: darmowej (bez możliwości zastosowania komercyjnego) i płatnej (dla przedsiębiorców). Zasady działania Mikogo są bardzo proste – osoba, która prowadzi spotkanie (istnieje opcja zmiany prezentera w trakcie spotkania na jednego z użytkowników), strumieniuje obraz pulpitu swojego komputera w Internecie, z którym mogą zapoznać się wszyscy zaproszeni goście (maksymalnie 25 osób). Jednocześnie są oni ze sobą połączeni głosowo, co pozwala im na bezproblemową komunikację przy wykorzystaniu wbudowanego VoIP lub darmowych numerów telekonferencji.
Z funkcji oferowanych przez Mikogo można korzystać za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej (nie wymaga pobierania żadnych dodatkowych plików) na komputerze (PC, Mac, Linux) bądź urządzenia przenośnego (iPad, iPhone, Android). Istotną cechą opisywanego programu jest możliwość dzielenia się dokumentami lub aplikacjami pomiędzy użytkownikami wyżej wymienionych sprzętów.
Mikogo zawiera harmonogram sesji, który pozwala na zaplanowanie poszczególnych spotkań z wyprzedzeniem i wysyłanie zaproszeń do uczestników w odpowiednim terminie. Można zarezerwować ponadto unikatowe identyfikatory sesji do wielokrotnego użytku w przyszłości. Osoby, które z różnych względów nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu, mają możliwość zapoznania się z nagraniem prezentacji.
W przypadku, gdy osoba prowadząca konferencję za pośrednictwem narzędzia Mikogo dysponuje wieloma monitorami, może wybrać, z którego ma być przechwytywany obraz. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać, która aplikacja bądź które okno ma być udostępnione pozostałym uczestnikom, a jakie obszary pulpitu komputera zostaną ukryte.
Mikogo umożliwia stworzenie własnych profili z określonymi funkcjami i ustawieniami. Warto również dodać, że aplikacja pozwala na wysyłanie plików w trakcie spotkań online do innych uczestników, takich jak: wykresy, krótkie filmy, infografiki, etc. (plik nie może przekraczać 200 MB).