Mój Prąd 5.0: do złożenia wniosku potrzebny profil zaufany lub e‑dowód
Rusza nabór wniosków w programie Mój Prąd 5.0. To szansa na zdobycie dofinansowania m.in. na fotowoltaikę lub pompę ciepła. Do złożenia wniosku, oprócz szeregu elektronicznych dokumentów, potrzebne jest konto w Generatorze wniosków o dofinansowanie - podpowiadamy, jak je założyć.
Aby złożyć wniosek w programie Mój Prąd 5.0 online, w pierwszej kolejności trzeba przygotować szereg dokumentów, co dokładnie opisano na oficjalnej stronie. Docelowo konieczne jest jednak złożenie wniosku przez Generator wniosków o dofinansowanie, w skrócie zwany GWD - tutaj, by założyć konto, należy posługiwać się e-dowodem lub profilem zaufanym. Administratorzy podkreślają, że aplikacja nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i zalecają korzystanie z komputerów.
Profil zaufany przyda się nie tylko na potrzeby logowania do GWD. Można go wykorzystać również jako system logowania do PUE ZUS. Tutaj możliwe jest między innymi składanie wniosków w programie 500+ czy analizowanie swoich składek ubezpieczeniowych. Profil zaufany można założyć online, potwierdzając tożsamość poprzez bankowość internetową, rozmowę z urzędnikiem lub wspomniany dowód elektroniczny. Alternatywą jest fizyczna wizyta w placówce.
Inną metodą rejestracji konta w GWD jest także wykorzystanie mechanizmu MojeID, który oferowany jest przez większość wiodących banków. Patent polega na jednorazowym potwierdzeniu tożsamości użytkownika poprzez zalogowanie za pośrednictwem bankowości internetowej.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl