[MWC 2015] Dyrektor Nokii stanowczo sprzeciwia się neutralności Internetu

Pod koniec lutego w amerykańskim kongresie odbyło się głosowanie dotyczące nowelizacji prawa w usługach telekomunikacyjnych. Zaktualizowany akt został przyjęty, dzięki czemu Internet w USA będą obowiązywały te same regulacje, jakie od lat 30. XX wieku dotyczą telefonii. W amerykańskich mediach debata na ten temat została jednoznacznie skojarzona z walką o neutralność Sieci.

[MWC 2015] Dyrektor Nokii stanowczo sprzeciwia się neutralności Internetu

W praktyce największe znaczenie ma zakaz nadawania określonym pakietom wyższego priorytetu – ruch sieciowy ma być zrównoważony niezależnie od istotności przesyłanych w jego ramach danych. Koncepcję neutralność Internetu podczas MWC 2015 stanowczo skrytykował Rajeev Suri, dyrektor Nokii.

Łatwo sobie wyobrazić, że uregulowanie statusu prawnego Internetu w USA określane przez media jako walka o neutralność Sieci wzbudziło wśród internautów żywe reakcje i odbiło się echem w mediach i serwisach społecznościowych. Działalność służb różnych państw w celu inwigilacji obywateli usprawiedliwiana troską o bezpieczeństwo sprawiła, że wielu Amerykanów za punkt honoru wzięło sobie postulowanie przegłosowania nowelizacji.

Obraz

Rajeev Suri, który od maja 2014 roku pełni funkcję dyrektora Nokii, zauważa szereg problemów, jakie wynikają z równości pakietów i uniemożliwienia nadania konkretnym danym wyższego priorytetu. Przykładem mają być samosterujące się samochody, o których mówi się przecież coraz więcej już w kontekście testowania prototypów. Pojazdy do bezpiecznego funkcjonowania w ruchu drogowym potrzebują możliwie jak najszybszej komunikacji z serwerami, aby reagować na niebezpieczne zdarzenia na drodze. Kolejnym przytoczonym przez Suri przykładem jest zastosowanie Internetu w chirurgii. Niedorzeczne wydają się na przykład utrudnienia w przeprowadzaniu zdalnych operacji wynikające z trwającego w tym samym czasie turnieju w League of Legends.

Przegłosowanie nowelizacji o neutralności sieci jest według dyrektora krótkowzroczne – równość pakietów może być sensowna jeszcze w tej chwili, ale już za kilka miesięcy lub lat koncepcja będzie wymagała rewizji. O ile w debacie publicznej wartościowanie głosów za (dobrze!) lub przeciw (źle!) jest powodowane chęcią skojarzenia tej kwestii z walką o wolność słowa, o tyle eksperci z wiodących firm branży, jak Cisco, Nokia, Ericsson czy Huawei, są zgodni. Według nich niedoinformowani politycy mogą istotnie utrudnić rozwój Internetu i poszukiwania dla niego nowych zastosowań, które wymagają możliwie jak najszybszej synchronizacji z serwerami.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (41)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.