Nadchodzi DirectX 12_2. Pomoże wygasić starsze technologie i dołoży wiele nowego
Microsoft zapowiedział zmiany do DirectX 12_2. Według firmy z Redmond nowa wersja API jest "gigantycznym" skokiem naprzód. Zapowiedź nadeszła tuż przed terminem konferencji firmy Nvidia, przewidzianej na 1 września 2020, gdzie dowiemy się o najnowszych innowacjach w kartach graficznych.
DirectX 12_2, póki co, dostępny jest jedynie dla kart Nvidii należących do rodziny Turing, a więc serii GeForce RTX oraz Quadro RTX. Jednakże API Microsoftu będzie także kompatybilne z architekturą RDNA2, a więc z Xbox Series X (i jeśli PS5 ostatecznie jest oparte o RDNA2 – to także z konsolą Sony).
Aktualizacja DirectX ma przede wszystkim pomóc deweloperom i uprościć proces tworzenia gier w czterech aspektach:
- DirectX raytracing (niewymagający już CPU)
- Mesh shaders (rozwiązanie dające większą kontrolę nad renderingiem geometrii terenu)
- Variable Rate Shading (dynamiczne obniżanie rozdzielczości w momentach, gdzie nie zauważymy zmiany jakości)
- Sampler feedback (załadowywanie tekstur tylko wtedy, gdy są one potrzebne)
Warto wspomnieć, że wprowadzenie DirectX 12_2 sprawi, że deweloperzy będą mogli skorzystać wyłącznie z Direct3D 12, co może przyspieszyć porzucenie Direct3D 11.
Aby uzyskać D3D_FEATURE_LEVEL_12_2 należy dysponować Windowsem 10 (build 20170 i późniejszy) oraz DirectX SDK w wersji dla Insiderów.
Warto podkreślić, że w przyszłości, oprócz nowych układów AMD opartych o Navi 2, DirectX 12_2 ma być zgodny także z nadchodzącymi SoC Snapdragon.
DirectX 12 na Windowsa jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.