Netflix będzie tańszy? Jest pomysł na abonament z reklamami
Netflix być może jeszcze w tym roku zaoferuje nowy abonament. Według zagranicznych źródeł firma rozważa szybkie wdrożenie modelu sprzedażowego opartego o niewielkie opłaty za abonament, ale w połączeniu z reklamami. Netflix miałby w ten sposób odzyskać część użytkowników.
11.05.2022 | aktual.: 11.05.2022 12:39
Szczegóły opisuje XDA Developers, powołując się na publikację The New York Times. Jak się okazuje, Netflix najprawdopodobniej rozważa wprowadzenie do oferty tańszego abonamentu, który co prawda wiązałby się z wyświetlaniem reklam, ale mógłby jednocześnie zachęcić do korzystania z serwisu streamingowego nowe osoby. Niestety, na tę chwilę nie wiadomo co dokładnie miałby oznaczać "tańszy".
To szczególnie istotne w obliczu zmniejszającej się liczby subskrybentów Netfliksa - sama firma szacuje, że problem będzie się tylko pogłębiać. Z przytaczanego bilansu subskrypcji wynika, że w pierwszym kwartale 2022 roku w porównaniu do poprzedniego roku, Netflix pierwszy raz od 10 lat stracił i to 200 tys. użytkowników. Wini za to zresztą powszechną, acz niezgodną z regulaminem praktykę dzielenia się hasłem do jednego konta.
Jak wynika z uzyskanych informacji w kwestii ewentualnego niższego abonamentu z reklamami, Netflix miał rozważać podobny pomysł już wcześniej, ale w dłuższej perspektywie. Niepokojące statystyki dotyczące subskrybentów mają być jednak powodem, dla którego wdrożenie ma nastąpić dużo szybciej - nawet jeszcze w tym roku, tuż przed okresem świątecznym w ostatnim kwartale. To wówczas jest szansa na zdobycie największej liczby nowych użytkowników.
W Polsce oferta serwisów VOD zmienia się w ostatnich miesiącach stosunkowo dynamicznie. Obok Netfliksa można już od kilku dobrych tygodni korzystać z HBO Max, a w czerwcu na naszym rynku pojawi się Disney+. Obydwa serwisy oferują znacznie niższe ceny niż Netflix, ale ich oferty są różne. Warto porównać je we własnym zakresie.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl