Netflix odpuszcza weryfikację w Polsce? Nowe zasady zniknęły ze strony
Zapowiadane przez Netflix ograniczenie współdzielenia kont w Polsce jeszcze na dobre się nie zaczęło, a teraz zdaje się, że w ogóle może nie dojść do skutku. Z centrum pomocy platformy zniknął bowiem komunikat dotyczący weryfikacji urządzeń.
10.02.2023 | aktual.: 10.02.2023 19:26
Netflix na początku stycznia opublikował w swoim centrum pomocy nowe zasady dotyczące weryfikacji urządzeń. Miały one na celu ograniczenie możliwości współdzielenia konta przez osoby niemieszkające w tym samym gospodarstwie domowym, a mające dostęp do danych logowania.
"Jeśli ktoś zaloguje się do Twojego konta z urządzenia spoza Twojego gospodarstwa domowego Netflix lub jeśli dostęp do konta będzie uzyskiwany w sposób ciągły z lokalizacji spoza Twojego gospodarstwa domowego, możemy poprosić Cię o zweryfikowanie tego urządzenia, zanim będzie można na nim korzystać z serwisu Netflix. W ten sposób możemy potwierdzić, że urządzenia korzystające z konta ma prawo to robić" – brzmiała treść komunikatu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zgodnie z zasadami serwis miał wysyłać link na adres e-mail lub numer telefonu powiązany z kontem głównego właściciela konta. Łącze prowadziło do strony, na której znajdował się 4-cyfrowy kod weryfikacyjny. Należało go wprowadzić na urządzeniu, z którego wykonano próbę logowania, w ciągu 15 minut. Po udanej weryfikacji na urządzeniu można było korzystać z serwisu Netflix.
Netflix usunął zasady dot. weryfikacji urządzenia
Wszystko wskazuje jednak na to, że serwis mógł zrezygnować z weryfikacji urządzeń w Polsce. Netflix zaktualizował bowiem sekcję "Współdzielenie konta Netflix" w swoim centrum pomocy. Obecnie nie ma w niej ani słowa o kontrowersyjnej weryfikacji urządzeń znajdujących się poza gospodarstwem domowym.
We wspomnianej sekcji widnieje jedynie następująca informacja: "Konto Netflix można współdzielić z osobami mieszkającymi w jednym gospodarstwie domowym (z osobami, które mieszkają w tej samej lokalizacji, co właściciel konta). Aby korzystać z serwisu Netflix, osoby spoza Twojego gospodarstwa domowego muszą założyć własne konto".
Oczywiście biorąc pod uwagę, że w kilku krajach na świecie – w tym Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii – Netflix już wprowadza wyższy cennik, można podejrzewać, że podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na innych rynkach.
Warto mieć też na uwadze, że w ostatnim czasie Netflix przyznał, że przez pomyłkę w niektórych krajach opublikował zasady dotyczące udostępniania kont. Serwis niedługo później usunął je z centrum pomocy, co mogło mieć również wpływ na polską odsłonę witryny.
Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl