Netflix w Polsce traci. Lider umacnia się na prowadzeniu

Choć Netflix chwali się zwiększoną liczbą użytkowników na świecie, w Polsce jego pozycja słabnie. Kolejny miesiąc z rzędu platforma straciła pod kątem oglądalności na ekranach polskich telewizorów.

Netflix to jedna z najpopularniejszych platform VOD
Netflix to jedna z najpopularniejszych platform VOD
Źródło zdjęć: © Unsplash

21.07.2023 14:09

Netflix przez długi czas był najpopularniejszym medium streamingowym w Polsce. W przypadku platform, z których korzysta się na telewizorach, sytuacja uległa zmianie w maju 2023 r. Z badania przeprowadzonego przez Nielsen The Gauge wynikało, że liderem wówczas został serwis YouTube. W czerwcu 2023 r. umocnił on swoją pozycję na pierwszym miejscu wśród platform streamingowych.

Jak czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl, powołującym się na raport Nielsen The Gauge, udział streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizorów w grupie wiekowej osób starszych niż cztery lata stanowił 6,4 proc. To o 0,1 punktu procentowego mniej niż przed miesiącem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jednocześnie sytuacja ta przełożyła się na spadek oglądalności Netfliksa. W maju 2023 r. jego udział w oglądalności na telewizorach wynosił 1,5 proc., co stanowi spadek o 0,1 punktu procentowego względem ubiegłego miesiąca. Na pierwszej pozycji rankingu umocnił się natomiast YouTube. Platforma ta odnotowała wzrost o 0,1 punktu procentowego, osiągając wynik na poziomie 1,8 proc.

- Streaming odpowiada za nieco mniejszą oglądalność na ekranie telewizora w czerwcu (6,4 proc. w porównaniu z 6,5 proc. w maju). YouTube pozostaje liderem streamingu drugi miesiąc z rzędu, zwiększając swój udział na dużym ekranie do 1,8 proc., wyprzedzając Netflix, którego udział spadł nieznacznie do 1,5 proc. (z 1,6 proc. w maju). Jednocześnie obserwujemy wzrost oglądalności Netfliksa na komputerach/laptopach o 19 proc. w czerwcu w porównaniu z majem - informuje Nielsen.

W czerwcu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,5 proc.). Na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,4 proc.), a podium zamyka telewizja naziemna (23 proc.). Dane, które Nielsen gromadzi w raporcie, pochodzą z 3,5 tys. gospodarstw domowych od blisko 9,7 tys. panelistów.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (99)