Netia nie organizuje konkursu. Ktoś podszywa się pod firmę

Netia nie oferuje swoim klientom żadnego konkursu, w którym można wygrać smartfony czy tablety. Ktoś wykorzystuje wizerunek firmy i próbuje w ten sposób wzbudzić zaufanie odbiorców. Grozi to utratą przynajmniej danych, jeśli nie pieniędzy.

Uwaga na fałszywe kampanie reklamowe
Uwaga na fałszywe kampanie reklamowe
Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Oskar Ziomek

Klienci Netii, ale nie tylko, muszą uważać na widoczne w sieci oferty. Trwa kampania phishingowa, w której ktoś wykorzystuje wizerunek Netii i próbuje zachęcić nieświadomych odbiorców do wypełnienia ankiety. Te działania nie mają związku z autentyczną ofertą Netii. Mamy do czynienia z oszustwem - klikanie jakichkolwiek linków lub podejmowanie próby wygrania telefonu to proszenie się o kłopot.

Tego typu kampanie nie są niczym nowym. Netia sama cytuje zresztą przy tym swój wpis z 2020 roku, kiedy miała miejsce podobna akcja. Oszuści celowo przygotowują strony i reklamy tak, by przypominały autentyczną komunikację danej firmy i nie stronią od określeń zachęcających do szybkiego podjęcia kroków. W opisywanym przypadku pojawia się między innymi stwierdzenie, że zaproszenie do ankiety dostało rzekomo tylko 100 losowych osób i pozostało jedynie kilka minut, by odpowiedzieć na pytania.

Fałszywa ankieta i wykorzystanie wizerunku Netii
Fałszywa ankieta i wykorzystanie wizerunku Netii© dziejesie

Każdy, kto zobaczył podobną ofertę, najlepiej zrobi, jak ją zignoruje. Kliknięcie dowolnego przycisku z pewnością przekieruje użytkownika do fałszywego formularza, gdzie zależnie od konkretnego przypadku mogą być wyłudzane dane osobowe a nawet karty płatniczej czy login i hasło do bankowości (na przykład pod pretekstem rzekomego potwierdzenia nagrody i tożsamości). Apelujemy o zdrowy rozsądek i przypominamy, że w sieci nie brakuje podobnych oszustw.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
internetbezpieczeństwooszustwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)