Netia o ataku DDoS. "Usługi działają bez większych zakłóceń"

Klienci Netii, chociaż nie wspominają zapewne ostatniego weekendu pozytywnie, mogą już bez przeszkód korzystać ze wszystkich usług. Ze świeżego oświadczenia Netii wynika, że ataki DDoS na infrastrukturę nie ustały całkowicie, ale są w dużej mierze na bieżąco neutralizowane.

Netia padła ofiarą ataku DDoS
Netia padła ofiarą ataku DDoS
Źródło zdjęć: © Pixabay, downdetector
Oskar Ziomek

Internet Netia powinien już bez problemu działać w przypadku znakomitej większości klientów, a ewentualne problemy mają charakter indywidualnych awarii - wynika ze stanowiska PR-u, które dotarło dziś do naszej redakcji. Chodzi o finalne rozwiązanie najbardziej uciążliwych konsekwencji ataku DDoS na infrastrukturę Netii. Choć warto wiedzieć, że atak jeszcze się nie zakończył, Netia walczy z jego skutkami od 1 września.

Atak na infrastrukturę Netii opisywaliśmy na bieżąco. Problemy u klientów rozpoczęły się niefortunnie w piątek wieczorem i trwały przez cały weekend. Netia szybko poinformowała nas, że problemy z dostępem do internetu nie są wynikiem typowej awarii, lecz ataku DDoS, który utrzymuje się od dłuższego czasu. Teraz okazuje się, że problemu z dostępem do sieci w zasadzie nie powinny już występować.

Szanowni Państwo, jeszcze raz podkreślamy, że skutkiem ataków typu DDoS na naszą infrastrukturę sieciową były jedynie okresowe, regionalne utrudnienia w pełnym funkcjonowaniu usług dostępowych u części klientów.

Ataki na naszą infrastrukturę nie ustały zupełnie, jednak są na bieżąco mitygowane, dzięki czemu ich wpływ na funkcjonowanie naszych usług jest obecnie praktycznie niezauważalny.

Weryfikacja zgłoszeń abonenckich, które zostały powiązane z awarią masową, wywołaną atakami, potwierdza, że już od ponad 24 godzin (od poniedziałku, 4 września po 16.30) usługi działają już bez większych zakłóceń.

Wciąż trwające indywidualne awarie nie są spowodowane wspomnianymi atakami (a np. fizycznym uszkodzeniem sieci, czy awarii routera, itp.), dlatego prosimy o zgłaszanie ich do służb technicznych Grupy Netia standardową drogą (np. poprzez formularz kontaktowy w serwisie www.netiaonline.pl lub telefonicznie: 22 711 11 11).
Netia S.A.

Karol WieczorekPR Manager Netii

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W poniedziałek przed południem w szczytowym momencie w serwisie downdetector zarejestrowano ponad 600 raportów od użytkowników Netii skarżących się na brak internetu. W sobotę przez większość dnia liczba zgłoszeń oscylowała wokół 400.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)