Nie działa pacjent.gov.pl. Zbyt wielu chętnych na szczepienie

Wieczorem 31 marca ruszyły zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 dla kolejnej grupy. Dzisiejszego poranka serwis pacjent.gov.pl nie wytrzymał obciążenia i najwyraźniej doszło do awarii.

fot. GettyImages
fot. GettyImages
Arkadiusz Stando

Podczas poniedziałkowej konferencji, premier Mateusz Morawiecki zapowiedział przyspieszenie procesu kwalifikacji do szczepień. Pierwsze efekty już dało się zauważyć. Wczoraj wieczorem w serwisie pacjent.gov.pl uruchomiono zapisy dla kolejnej grupy, tym razem z przedziału wiekowego 40-60 lat.

Informacje potwierdził dziś rano Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera. Prawdopodobnie ta informacja miała spory wpływ na stabilność serwerów serwisu pacjent.gov.pl, bo około godziny 9:15 system przestał działać. Strona internetowa jest nieosiągalna.

Aktualizacja: "Na kilka godzin wstrzymujemy rejestrację grupy osób z roczników 40-59, po usunięciu usterki odblokujemy i do każdej osoby zadzwoni automat lub konsultant, proponując termin w drugiej połowie maja" - oświadczył szef KPRM Michał Dworczyk

Około godziny 9:40 na stronie pojawił się komunikat: "Przepraszamy. Aktualnie trwają prace serwisowe. Dostępność aplikacji zostanie wkrótce przywrócona".

pacjent.gov.pl
pacjent.gov.pl

Nieoficjalnie mówi się, że zapisywać mogą się także osoby z młodszych roczników z lat 80. XX-wieku. Nie zostało to jednak potwierdzone przez kancelarię premiera.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (184)