Nie działa pacjent.gov.pl. Zbyt wielu chętnych na szczepienie
Wieczorem 31 marca ruszyły zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 dla kolejnej grupy. Dzisiejszego poranka serwis pacjent.gov.pl nie wytrzymał obciążenia i najwyraźniej doszło do awarii.
01.04.2021 | aktual.: 01.04.2021 11:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas poniedziałkowej konferencji, premier Mateusz Morawiecki zapowiedział przyspieszenie procesu kwalifikacji do szczepień. Pierwsze efekty już dało się zauważyć. Wczoraj wieczorem w serwisie pacjent.gov.pl uruchomiono zapisy dla kolejnej grupy, tym razem z przedziału wiekowego 40-60 lat.
Informacje potwierdził dziś rano Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera. Prawdopodobnie ta informacja miała spory wpływ na stabilność serwerów serwisu pacjent.gov.pl, bo około godziny 9:15 system przestał działać. Strona internetowa jest nieosiągalna.
Aktualizacja: "Na kilka godzin wstrzymujemy rejestrację grupy osób z roczników 40-59, po usunięciu usterki odblokujemy i do każdej osoby zadzwoni automat lub konsultant, proponując termin w drugiej połowie maja" - oświadczył szef KPRM Michał Dworczyk
Około godziny 9:40 na stronie pojawił się komunikat: "Przepraszamy. Aktualnie trwają prace serwisowe. Dostępność aplikacji zostanie wkrótce przywrócona".
Nieoficjalnie mówi się, że zapisywać mogą się także osoby z młodszych roczników z lat 80. XX-wieku. Nie zostało to jednak potwierdzone przez kancelarię premiera.