Nowość w mBanku. Mają pomysł na ochronę przed oszustami

mBank przygotował nowe narzędzie dla swoich klientów. Ma pomóc w walce z cyberprzestępcami podszywającymi się pod pracowników banku i wyłudzającymi pieniądze.

mBank walczy z oszustami.
mBank walczy z oszustami.
Źródło zdjęć: © unsplash
Mateusz Tomczak

23.03.2023 | aktual.: 23.03.2023 10:45

W ostatnim czasie oszustwa stały się prawdziwą plagą. Wymyślono wiele różnych wariantów tego przestępstwa, ale jednym z częściej stosowanych są tzw. oszustwa telefoniczne. Z licznych komunikatów Policji wynika, że ofiary nabierają się między innymi na fałszywych konsultantów i innych pracowników banków. Przeciwdziałać skutkom tego procederu ma nowe rozwiązanie wprowadzane przez mBank.

mBank walczy oszustami

Na czym polega nowe narzędzie? Chodzi o mobilną autoryzację (mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika). Jak zapewniają pomysłodawcy, rozwiązanie będzie bardzo proste w użyciu i nie sprawi kłopotów żadnemu użytkownikowi, a jednocześnie skutecznie pomoże w walce z oszustami, a zwłaszcza w zapobieganiu skutkom ich działań często oznaczającym utratę wszystkich oszczędności z konta.

W trakcie rozmowy telefonicznej pracownik banku wyśle do klienta powiadomienie na aplikację mobilną mBank. Znajdzie się w nim między innymi imię i nazwisko, dzięki czemu użytkownik (klient) będzie mógł błyskawicznie zweryfikować czy połączył się z pracownikiem banku czy ktoś właśnie próbuje go oszukać i uzależnić od tego dalsze działania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kiedy ruszy mobilna autoryzacja mBank?

Działanie mobilnej autoryzacji sprowadza się do wyłącznie trzech kroków. Najpierw odpowiedni ruch wykona pracownik banku, wysyłając do klienta stosowne powiadomienie w aplikacji.

Wtedy będzie trzeba zalogować się na swoje konto i sprawdzić czy pojawił się nowy komunikat oraz czy zawarte tam dane są zgodne ze słowami rozmówcy. Użytkownik będzie miał do wyboru opcje Odrzuć oraz Zatwierdź. Pierwsza zakończy rozmowę, a druga umożliwi jej kontynuowanie.

Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia.

Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku
Mobilna autoryzacja mBank.
Mobilna autoryzacja mBank.© mBank

Mobilne potwierdzenie tożsamości ma być obowiązkowe podczas każdej rozmowy inicjowanej przez pracowników banku, w której będzie poruszany temat oferty dla klienta, płatności czy jego danych osobowych.

mbank zapowiada, że omawiane rozwiązanie zacznie działać już wkrótce, od 27 marca.

Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)