Nowość w PKP.appka. Przyda się podróżującym koleją
Jeśli często podróżujesz pociągami, prawdopodobnie korzystasz z aplikacji, które proces ten ułatwiają. W majowej aktualizacji aplikacji PKP.appka wprowadzono nowe funkcje, które z pewnością przypadną do gustu podróżującym.
11.05.2023 13:45
PKP poinformowało o nowościach, które zostały wprowadzone do oficjalnej aplikacji PKP.appka. W majowej aktualizacji wprowadzono kilka usprawnień i nowych funkcji, dzięki którym podróże koleją będą wygodniejsze.
Jedną z kwestii, na której skupiono się w tej aktualizacji, jest poprawa prezentacji danych. W oficjalnym komunikacie PKP czytamy, że nowa strona startowa stała się bardziej intuicyjna, dzięki czemu ułatwiono dostęp do określonych funkcji. Uproszczony został też sposób prezentacji rozkładu jazdy pociągów. Teraz po wybraniu ikony rozkładu z dolnego paska narzędzi wyświetli się tablica odjazdów pociągów z danego dworca. Pojawiła się też opcja prezentacji spodziewanego opóźnienia pociągu od pierwszej do ostatniej stacji na danej trasie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKP najmocniej zwraca jednak uwagę na inną nowość w aplikacji PKP.appka. Chodzi o nowy moduł zgłaszania usterek, który powinny ocenić osoby, które często podróżują koleją. W końcu to ich najbardziej dotykają awarie infrastruktury.
Po wyborze określonego dworca na dolnym pasku nawigacji pojawi się ikona z kluczem. Po jej wybraniu można zgłosić usterkę. Przygotowano kilka kategorii, takich jak windy, schody ruchome czy drzwi automatyczne. Oprócz tego można samodzielnie opisać usterkę dowolnego elementu infrastruktury dworcowej.
Po wyborze należy dokładnie opisać, na czym polega usterka danego elementu lub urządzenia. W celu ułatwienia rozpoznania awarii dobrze jest też dodanie zdjęć, dzięki czemu odpowiedni pracownicy będą w stanie łatwo odnaleźć miejsce, w którym wystąpiła usterka.
- Rozbudowa PKP.appki o nowy moduł pozwoli obsłudze technicznej dworców jeszcze szybciej i sprawniej reagować na ewentualne usterki. Jesteśmy przekonani, że przyczyni się to do niezwłocznego rozwiązania niedogodności, a co za tym idzie zwiększenia satysfakcji i komfortu tysięcy podróżnych, którzy codziennie korzystają z dworców kolejowych w całej Polsce - mówi Marta Strębska, zastępca dyrektora Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji w PKP S.A.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl