Nowość w VeloBanku. Sprawdzą, jak trzymasz telefon
VeloBank uruchomił nowe funkcję służącą bezpieczeństwu środków na koncie. Mowa o weryfikacji behawioralnej, którą bank wdrożył przy współpracy z BIK. To nietypowy algorytm, który analizuje metody korzystania z bankowości internetowej i mobilnej - w tym sposób trzymania w ręku telefonu.
05.04.2024 12:45
VeloBank udostępnił wszystkim klientom nowy rodzaj zabezpieczenia. Po wejściu do ustawień, można od teraz aktywować weryfikację behawioralną - mechanizm, który analizuje sposób korzystania z bankowości przy komputerze i w telefonie i na tej podstawie jest w stanie wykryć podejrzane ruchy na koncie, docelowo blokując na przykład nieautoryzowane wyprowadzenie środków z konta.
Jak podaje VeloBank, weryfikacja behawioralna sprawdza między innymi szybkość pisania na klawiaturze czy kąt, pod jakim trzymany jest telefon (aplikacja banku może mieć dostęp do danych z czujników). Analiza takich danych ma pozwolić wyeliminować sytuacje, w których bankowość jest obsługiwana przez osobę trzecią - po przejęciu danych logowania na przykład w wyniku oszustwa internetowego.
Kiedy weryfikacja behawioralna w VeloBanku uzna, że konto może być obsługiwane przez inną osobę, przewidywanych jest kilka rozwiązań: powiadomienie SMS o podejrzanej transakcji, telefon do właściciela, aby potwierdzić, że to on zleca dany przelew czy wręcz automatyczne odrzucenie transakcji, która budzi podejrzenia. Weryfikację behawioralną w VeloBanku można w dowolnej chwili wyłączyć lub włączyć ponownie w ustawieniach bankowości elektronicznej lub mobilnej.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl