Nowy atak na klientów ING. Oszuści oferują "korzystny" rabat
Oszuści po raz kolejny próbują przejąć nasze dane, wykorzystując wizerunek znanej instytucji bankowej. Jak ostrzega CSIRT KNF, tym razem jest to ING Bank. Oszuści, oferując rzekomy rabat, próbują wyłudzić dane kart płatniczych.
31.08.2022 | aktual.: 31.08.2022 20:39
CSIRT KNF, czyli Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego, ostrzega przed najnowszym oszustwem wymierzonym w Polaków. Jest to już kolejna obserwowana w ostatnim czasie próba wykorzystania wizerunku znanej instytucji do przejęcia wrażliwych danych oraz kradzieży środków zgromadzonych na kontach bankowych ofiar.
Nowy atak na klientów ING
W opisywanym wariancie oszuści oferują możliwość połączenia istniejącej karty ING Banku z "12 proc. cashbackiem na zakupach w supermarketach i sklepach spożywczych". Niektórym taka oferta może wydawać się bardzo korzystna, zwłaszcza że ceny żywności w Polsce stale rosną. Jedynym warunkiem "skorzystania" z oferty jest konieczność potwierdzenia danych karty bankowej poprzez wpisanie ich w specjalnie do tego przygotowanym formularzu. Wymagane dane to m.in. numer karty, jej data ważności, a także kod CVV (ang. Card Verification Value).
Strona z rzekomą korzystną ofertą dla klientów instytucji bardzo dobrze odwzorowuje oryginalną witrynę ING Banku. Zauważyć można podobną kolorystykę, układ, dostępne zakładki czy nawet sam adres. Jeśli ktoś nie zwróci uwagi na drobne nieścisłości, może mieć poważne problemy - utracić dane do karty bankowej, a także zgromadzone na koncie pieniądze.
W związku z tym, że tego typu oszustw stale przybywa, apelujemy, aby zachować szczególną czujność i rozważnie podawać swoje dane w sieci. Warto też w przypadku wrażliwych informacji typu numer PESEL, dane karty płatniczej, hasło i login do bankowości internetowej, kilka razy sprawdzić, gdzie je wpisujemy i czy naprawdę jest to konieczne.
Karolina Modzelewska, dziennikarka dobreprogramy.pl