Nvidia pokazała ray tracing i DLSS dla procesorów ARM
Firma Nvidia zaprezentowała technologie ray tracingu oraz DLSS dla procesorów ARM. Demonstracja odbyła się na wydarzeniu Game Developers Conference, gdzie “Zieloni” pokazali dwa różne dema.
Ray tracing to technika realistycznego śledzenia promieni słonecznych i odbić generowanych w czasie rzeczywistym. Natomiast DLSS to rozwiązanie pozwalające zmniejszyć obciążenie układu graficznego, zredukować rozdzielczość, a następnie algortymami uczenia maszynowego podbić jakość obrazu, przy okazji uzyskując większą płynność.
Sprzęt, na którym pokazano ray tracing i DLSS był złożony z procesora MediaTek Kompanio 1200, a więc układu ARM – wraz z NVDIA RTX 3060. Jedną z “pokazówek” był “Wolfenstein: Youngblood”, w którym zastosowano ray tracing i DLSS jednocześnie.
Arm is RTX ON! NVIDIA GDC 2021 Demos
Drugim demem było “The Bistro”, gdzie użyto ray tracingu w formie RTX Direct Ilumination (RTXDI), a więc techniki symulowania tysięcy źródeł światła, cieni i efektów przejrzystości jednocześnie. Rozwiązanie to wspomogła także technologia Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), która służy do usuwania tzw. szumów obrazu z powierzchni o niskiej jakości.
Nvidia zdecydowała się opracować architekturę programistyczną w wersji na platformy ARM, gdzie udostępniła biblioteki dla DLSS, RTXDI, NRD, a także dla technik RTX Memory Utility i RTX Global Illumination.
Wprowadzenie obsługi RTX i DLSS otwiera drogę na to, by ekosystem PC mógł się dalej rozwijać poza duopol Intela i AMD.