NVIDIA Turing RTX: Epic Games i Porsche 911 Speedster w efektownym demie

Studio Epic Games, wykorzystawszy moc obliczeniową najnowszych kart graficznych NVIDII, z rodziny Turing, stworzyło niezwykle efektowne demo technologiczne z koncepcyjnym Porsche 911 Speedster w roli pierwszoplanowej. Co istotne, materiał ten liczony jest w czasie rzeczywistym, na silniku Unreal Engine 4, i w dużym stopniu wykorzystuje techniki śledzenia promieni, będące, zdaniem producenta, asem atutowym nadchodzących akceleratorów. Tak oto zyskujemy obraz kierunku, w którym aktualnie zmierzają twórcy grafiki trójwymiarowej.

NVIDIA Turing RTX: Epic Games i Porsche 911 Speedster w efektownym demie
Piotr Urbaniak

15.08.2018 | aktual.: 15.08.2018 21:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z grubsza – najnowsze demo technologiczne Epic Games to nic innego jak prezentacja osiągnięć grafików w dziedzinie reprezentacji świateł i refleksów. W tym celu stworzono jeden z najdokładniejszych modeli aut w historii, a następnie umieszczono go w środowisku wielobarwnych neonów, spośród których każdy odbija się na karoserii. Oczywiście oświetlenie jest całkowicie dynamiczne, a przy tym wykorzystuje największą zaletę technologii NVIDIA RTX: odbiciu ulegają nie tylko źródła widoczne w kamerze, ale wszystkie obecne na scenie.

“The Speed of Light” Porsche 911 Speedster Concept | SIGGRAPH 2018 | Unreal Engine

Nie ma wątpliwości, osiągnięty efekt jest godny uznania. A na tym nie koniec. Zarówno Epic Games, jak i Porsche wyrażają chęć dalszej współpracy. – Współpraca Porsche z firmami Epic i NVIDIA przekroczyła wszelkie oczekiwania, zarówno z perspektywy kreatywnej, jak i technologicznej. Osiągnięte wyniki są dowodem na to, że technologia (renderowania oświetlenia - przyp. red) w czasie rzeczywistym rewolucjonizuje sposób projektowania i wprowadzania do obrotu naszych pojazdów – stwierdza jeden z pracowników potentata branży samochodowej.

Czyżby ojcowie legendarnej 911-tki chcieli przez to powiedzieć, że rozwiązania NVIDII zostaną wykorzystane w procesie projektowania ich kolejnych maszyn? To nie jest wykluczone.

Graczy jednak, strzelam, zdecydowanie bardziej zainteresuje inna kwestia. Otóż pomysł na demo z samochodami i śledzeniem promieni pojawił się już przy okazji premiery kart graficznych Fermi, czyli serii GTX 400, zapoczątkowanej w marcu 2010 roku przez model GeForce GTX 480. Zapoznawszy się z materiałami archiwalnymi, nietrudno dostrzec, jak wiele zmieniło się w jakości grafiki od tamtej pory. Wystarczy spojrzeć na ilość szumów, nie wspominając już o liczebności źródeł światła czy, wreszcie, poziomie oddania detali samych aut.

Nvidia GeForce GTX 400 Design Garage Raytracing Demo

Nie wiem jak wy, ale ja jestem pod naprawdę dużym wrażeniem. Naturalnie demo technologiczne to de facto nieinteraktywna pokazówka, a gry z wielu względów muszą cechować się pewnymi i często licznymi kompromisami, niemniej zawsze miło jest nacieszyć oko.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (29)