Od nich zależy jakość urlopu. Korzystamy średnio z 27 aplikacji
Cyfryzacja postępuje. Coraz częściej i coraz chętniej korzystamy z aplikacji na smartfony. Nawet podczas urlopów. Z przeprowadzonych w tym roku badań wynika, że potrzebujemy średnio 27 aplikacji na czas wypoczynku.
14.07.2022 13:48
Firma AppDynamics, będąca częścią Cisco, przeprowadziła badania na temat wykorzystywania aplikacji na smartfony podczas urlopu. Okazuje się, że coraz trudniej funkcjonować nam bez dostępu do usług cyfrowych, nawet w okresie, kiedy staramy się odpocząć od codzienności.
Wyniki badań mogą szokować. Wskazują one bowiem, że do zorganizowania urlopu potrzebujemy średnio 27 różnych aplikacji. Korzystamy z nich w różnych fazach - począwszy od planowania, przez podróż, rezerwację biletów i samo spędzanie urlopu w miejscu docelowym. Każdy z etapów jest wspomagany przez usługi cyfrowe i aplikacje.
56 proc. badanych twierdzi, że na podczas urlopu nie będzie korzystać z żadnych papierowych biletów i będzie w pełni polegać na odpowiednich aplikacjach podróżnych, portfelach cyfrowych i poczcie elektronicznej. 82 proc. ankietowanych skorzysta z aplikacji, by potwierdzić swój status zdrowotny związany z COVID-19.
Dla 74 proc. osób aplikacje i usługi cyfrowe odgrywają kluczową rolę w doświadczeniach z wakacji. Jednocześnie od czasu pandemii koronawirusa jesteśmy coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o działanie aplikacji.
Z przeprowadzonych badań wynika, że 71 proc. badanych uważa, że awaria używanej przez nich aplikacji podróżniczej zakłóci ich wakacje. 42 proc. badanych odpowiedziało natomiast, że mogłoby to zrujnować całą podróż. Niemal tyle samo osób wyraża podobne zdanie na temat aplikacji do obsługi dokumentacji podróżnej i płatności. Ich awarie mogą zepsuć wakacje całkowicie.
Zadziwiać może fakt, że 57 proc. badanych uważa, że sprawnie działające aplikacje i usługi cyfrowe są warunkiem zapewnienia dzieciom rozrywki podczas wakacji. Bez nich mogą mieć one złe nastroje. Jak widać, aplikacje odgrywają istotną rolę nie tylko w kwestiach organizacyjnych, ale też w zapewnianiu atrakcji podczas wyjazdów.
Niska tolerancja na błędy przejawia się w wynikach badań. Dla 39 proc. aplikacja, która będzie działać źle na etapie planowania, rezerwacji lub podróży, jest skreślona. Osoby te natychmiast zaczną korzystać z innej.
Ciekawy jest fakt, że tylko 9 proc. badanych stwierdziło, że mogłoby skontaktować się z firmą odpowiedzialną za stworzenie aplikacji. To zaś oznaczałoby, że firmy wcale nie muszą mieć świadomości o tym, jakie błędy pojawiają się podczas korzystania z aplikacji.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl