OpenOffice.org ma 20% rynku w Niemczech
Jak wynika z najnowszego badania Webmasterpro Webanalyse, darmowy, bazujący na otwartym kodzie źródłowym pakiet biurowy OpenOffice.org jest już zainstalowany na 21,5% niemieckich komputerów, a jego udział w tamtejszym rynku wykazuje dalsze tendencje wzrostowe.
03.02.2010 | aktual.: 03.02.2010 15:04
Jak podali autorzy badania w końcowym zestawieniu, dominującym pakietem w Niemczech pozostaje Microsoft Office z wynikiem 72%, jednak cały czas traci udział w rynku na rzecz darmowej konkurencji. Bazujący na otwartych źródłach OpenOffice.org oraz stworzone na jego bazie pakiety zanotowały w ciągu ostatniego roku wyraźny, 3-procentowy wzrost i obecnie są używane w 21,5% niemieckich domów i biur. Udział pozostałych pakietów biurowych nie przekroczył 2,7%.
Badanie opierało się na interesującej metodologii polegającej na analizie czcionek zainstalowanych w systemie. Twórcy statystyki bazowali na prostej zasadzie mówiącej, że każdy z pakietów biurowych dodaje do systemu pewien zestaw swoich unikalnych fontów. Taka metoda ma oczywiście pewne wady, gdyż uniemożliwia uwzględnienie w badaniu pakietów webowych takich jak Google Docs. Ponadto autorzy musieli wziąć pod uwagę fakt instalowania na nowych komputerach 60-dniowych wersji testowych Microsoft Office, toteż wyniki tego pakietu zostały obarczone większą od pozostałych produktów niepewnością statystyczną.
Autorzy badania podkreślili, że przedstawione wyniki zostały uśrednione. W sektorze biznesowym pakiet Microsoftu uzyskał wynik o 3% lepszy od ogólnej krajowej, zaś OpenOffice.org zyskiwał 1% na komputerach użytkowników indywidualnych.