Otwarcie kolejnego sklepu Xiaomi. Tym razem we Wrocławiu
W Polsce zainteresowanie produktami prosto z Chin coraz bardziej wzrasta. Po Warszawie oraz Krakowie przyszedł czas na Wrocław. W sobotę 21 lipca o godzinie 11, w Pasażu Grunwaldzkim otwarty został kolejny sklep stacjonarny firmy Xiaomi. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć.Oficjalne otwarcie, jak już wspomniano, miało miejsce o godzinie 11 lecz pierwsi klienci ustawiali się przed zamkniętą galerią handlową już przed 7. Pasaż Grunwaldzki otwarty został o godzinie 9, więc przy kolejności ustawienia przy barierkach obwiązywała zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Osobom czekającym w kolejkach rozdawane zostały opaski z numerkami w celu usprawnienia organizacji wpuszczania ich do sklepu. Już na samym początku rozeszło się ich około 150 sztuk.[img=20180721_103233]Podczas rozmów z ludźmi oczekującymi w kolejce, usłyszałem informacje jakoby niektórzy czekali już od godziny 22 poprzedniego dnia. Kilka osób weszło także do galerii przed otwarciem przy użyciu karty pracowniczej, czy też wejściówki na siłownię.
Xiaomi z okazji otwarcia przygotowało dla klientów kilka atrakcyjnych okazji. Każdy z nich mógł zakupić jedną sztukę produktu, który objęty był promocją. Czekały na nich:Smartfon Mi Mix 2S w cenie 777 zł. (7 szt.)Smartfon Redmi Note 5 32GB w cenie 499 zł. (100 szt.)Mi Electric Toothbrush w cenie 99 zł. (100 szt.)Waga Smart Scale w cenie 49 zł. (100 szt.)
A także, premierowo dostępne:Odkurzacz Mi Robot Vacuum w cenie 1299 zł. z bonem o wartości 300 zł.Mi Laptop Air 13 za 4299 zł. z bonem o wartości 300 zł.Dodatkowo, do każdego zakupionego smartfonu, który nie był objęty promocją, klient otrzymywał ręcznik Xiaomi.[img=20180721_094811][join][img=20180721_102149]Największą popularnością cieszyły się oczywiście telefony. Na co dzień Mi Mix 2S dostępny do kupienia jest za 2600 zł, a Redmi Note 5 za 900 zł, więc biorąc pod uwagę promocje przygotowane przez Xiaomi, klienci mieli o co walczyć.
Oficjalne otwarcie sklepu nastąpiło o godzinie 11 symbolicznym przecięciem taśmy przez przedstawicieli marki Xiaomi, którzy przybyli prosto z Chin. Nowi klienci wpuszczani byli w grupach 20 osobowych, co miało zapobiec niepotrzebnemu zamieszaniu. Oczywistym jest jednak to, że najwięcej szczęścia miało pierwsze 7 osób, które najprawdopodobniej zaoszczędziły na zakupie smartfonu prawie dwa tysiące złotych.
Xiaomi przygotował także dla osób oczekujących w kolejkach dodatkowe atrakcje. Można było brać udział w konkursach, w których padały pytania na temat nowych produktów lub cyknąć sobie pamiątkowe selfie w ramce i udostępnić je na swoim profilu w mediach społecznościowych. Do wygrania były koszulki oraz kubki termiczne.
Warto też wspomnieć o wyglądzie samego sklepu. Produkty wystawione na ekspozycji po bokach oraz na dwóch wyspach na środku przyciągają uwagę. Prostota w wystroju, duże przestrzenie oraz wyraźne oznaczenia ułatwiają poruszanie się po sklepie oraz znajdowanie poszukiwanych przedmiotów.
Porównując otwarcie sklepu we Wrocławiu do tych, które odbyły się w Krakowie czy też Warszawie, należy stwierdzić, iż wyszło ono zdecydowanie lepiej pod względem organizacji oraz porównywalnie pod względem promocji. Przydzielanie opasek z numerkami i sprawdzanie ich przed samym wejściem usprawniło przepływ klientów przez próg sklepu.