particleIllusion3.0.4
particleIllusion to niezależna aplikacja przeznaczona do generowania różnego rodzajów efektów specjalnych wykorzystujących najnowszą wersję silnika wondertouch particle engine.
Za pomocą programu particleIllusion możemy stworzyć od podstaw tysiące realistycznych efektów specjalnych, w tym eksplozje, ogień, dym, mgłę, wodospady, iskry, sztuczne ognie, deszcz, śnieg, plamy cieczy, tła animacji, magiczne efekty, przestrzeń kosmiczną, światła, lawę, stada ptaków, kształty geometryczne, aureole, bąbelki, fale, tęcze, efekty artystyczne czy abstrakcyjne. Możliwości narzędzia ogranicza tylko wyobraźnia użytkownika i/lub brak czasu na zabawę z wieloma opcja pozwalającymi m. in. na ustawienia takich parametrów jak grawitacja, waga, liczba, wielkość, długość życia, sposób zachowania cząsteczek itp.
Obsługa aplikacji jest bardzo prosta. Wystarczy przeciągnąć jeden z przykładowych efektów dostępnych w bibliotece particleIllusion, by rozpocząć animację. Każdy z efektów zbudowany jest w oparciu o konfigurację poszczególnych opcji programu. Dzięki temu można potraktować efekt widoczny na ekranie jako punkt startowy do dalszej edycji. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą oczywiście tworzyć efekty od podstaw.
particleIllusion oferuje aktualnie bazę ponad 2600 efektów gotowych do natychmiastowego użycia. Co miesiąc właściciele pełnej wersji programu posiadają możliwość pobierania kolejnych bez ponoszenia dodatkowych opłat. Dodatkową zaletą programu jest obsługa warstw. Co istotne, większość podglądów efektów generowanych jest w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu możliwości technologii OpenGL.
Ograniczenia wersji testowej programu particleIllusion
Najnowsza edycja narzędzia w wersji demo nie oferuje żadnych ograniczeń związanych z funkcjonalnością. Oznacza to, że z programu particleIllusion można korzystać w pełni (praca w rozdzielczości HD, brak znaku wodnego itp.) przez okres 30 dni. Dodatkowo autorzy dołączyli do pI3 pełną dokumentację opisującą takie elementy aplikacji jak pIllusionRender, pIRenderBatch, particleView.