PKO Bank Polski walczy z awarią. Nie działają przelewy i Blik (aktualizacja)
Awaria w PKO Banku Polskim. Klienci skarżą się, że nie da się płacić przelewami ani Blikiem. Jak wynika z informacji w sieci, problemy pojawiły się tuż przed 11:00 i zaczęły mocno nasilać po 11:30.
PKO Bank Polski ma awarię, w wyniku której klienci nie mogą płacić z wykorzystaniem tradycyjnych przelewów, ani korzystać z Blika. Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, problemy gwałtownie się nasilają i coraz więcej użytkowników raportuje usterkę.
"Nie da się zapłacić Blikiem, przelew tradycyjny też jest odrzucany!" - pisze jeden z klientów PKO Banku Polskiego. "Nie da się zapłacić za pomocą Blika, wyskakuje błąd" - zwraca uwagę ktoś inny. Równocześnie w mediach społecznościowych PKO Bank Polski nie potwierdził jeszcze awarii.
Wszystko wskazuje na to, że awaria ma charakter ogólnopolski. Raporty klientów spłynęły bowiem z szeregu miast z całego kraju, w tym z Warszawy, Krakowa, Katowic, Łodzi czy Wrocławia. Aby uzyskać dodatkowe informacje w sprawie awarii, skontaktowaliśmy się z biurem prasowym PKO Banku Polskiego. Gdy uzyskamy dodatkowe informacje, niniejsza publikacja zostanie zaktualizowana.
Aktualizacja, godz. 12:50
Otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego PKO Banku Polskiego, z której wynika, że problem został już rozwiązany. "Faktycznie, przez chwilę były losowe spowolnienia niektórych funkcji w aplikacji mobilnej IKO (m.in. niektórym klientom nie wyświetlał się kod BLIK lub jego wyświetlenie trwało długo), ale w tej chwili już wszystko działa" - brzmi krótkie oświadczenie.
Aktualizacja, godz. 14:30
Jak wynika z raportów użytkowników w sieci, problemy PKO Banku Polskiego ponownie się nasilają. Tylko w ciągu kilkunastu minut do serwisu dowdetector spłynęło kolejnych kilkaset zgłoszeń awarii. "Nie działał BLIK, aktualnie w ogóle appka siadła" - pisze jeden z klientów PKO. Aby potwierdzić te doniesienia, raz jeszcze skontaktowaliśmy się z biurem prasowym banku.
Aktualizacja, godz. 15:05
Wszystko wskazuje na to, że chwilowa niedyspozycja systemów PKO Banku Polskiego ponownie została już zażegnana. Z raportów w downdetector wynika, że klienci nie mają już problemów z aplikacją czy przelewami. Jak potwierdziliśmy w biurze prasowym, "mogły się jeszcze zdarzać pojedyncze błędy dotyczące tego zakresu (kody BLIK, przelewy BLIK itd.), natomiast wynikały jeszcze z ostatnich prac stabilizacyjnych"