PKO Bank Polski wprowadza nowości. Sprawdź, co zmieni się w aplikacji IKO
PKO wprowadza trzy nowe funkcje do swojej aplikacji IKO. Dwie z nich już weszły w życie, a trzecia zostanie uruchomiona 2 kwietnia.
01.04.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:41
Klienci PKO Banku Polskiego, którzy w aplikacji IKO korzystają z przelewów na numer telefonu, zyskali właśnie możliwość sprawdzenia komu mogą w ten sposób przesłać pieniądze. Wystarczy, że włączą funkcję oznaczania odbiorców przelewów BLIK w swoich kontaktach.
Użytkownicy IKO korzystający z mobilnej autoryzacji ze smartfonu wyposażonego w czujnik biometryczny, mogą teraz potwierdzać w ten sposób część operacji. Natomiast kupujący w IKO bilety komunikacji miejskiej w Warszawie, zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od 2 kwietnia, będą mogli skasować bilet skanując kod QR w IKO.
- To kolejne ułatwiające bankowanie, a jednocześnie bezpieczne i wygodne funkcje w aplikacji IKO (...) Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK?
Aby uruchomić funkcję, użytkownicy IKO muszą rozwinąć swój profil w aplikacji i wejść w Ustawienia. Następnie należy kliknąć Ustawienia BLIK i włączyć funkcję "Oznacz odbiorców przelewów BLIK". Na liście kontaktów w swoim telefonie, użytkownicy zobaczą logo BLIKA przy osobach, które korzystają z systemu.
Potwierdzanie skaner biometryczny
Aby włączyć potwierdzanie biometrią, wystarczy w IKO rozwinąć swój profil, wejść w Ustawienia, następnie w "Biometria" oraz "Logowanie i autoryzacja". Następnie należy kliknąć "Autoryzacja operacji biometrią".
Jeżeli w czasie potwierdzania operacji potwierdzenie biometrią nie zadziała, aplikacja poprosi użytkownika o autoryzację kodem PIN. Po włączeniu autoryzacji biometrycznej, część operacji, które dotychczas były potwierdzane jedynie przyciskiem "Potwierdź" (bez PIN) w powiadomieniu push lub na ekranie - nadal będą zatwierdzane w ten sposób.