PKO BP ostrzega klientów. "Natychmiast skasujcie wiadomość"
Bank PKO BP wydał kolejny komunikat ostrzegawczy dla swoich klientów. Ponad tydzień temu informowano o atakach telefonicznych i SMS-owych. Tym razem powraca oszustwo e-mailowe.
Oszuści wysyłają e-maile do Polaków podając się za przedstawicieli banku. W tytule wiadomości znajdziemy fałszywą informację "Nieprawidłowy IBAN". Jak twierdzi PKO BP, w mailu zawarto link prowadzący do złośliwego oprogramowania, którego zainstalowanie może zakończyć się kradzieży pieniędzy z konta.
To może być kolejny scenariusz tego samego oszustwa, przed którym bank PKO BP ostrzegał 23 kwietnia. Informowano wówczas, że oszuści dzwonią do klientów banku i podszywają się pod pracowników. Próbują zmanipulować ofiarę tak, aby zainstalowała oprogramowanie umożliwiające zdalny dostęp do komputera. W trakcie rozmowy wyłudzają także kody SMS, które pozwalają następnie potwierdzać transakcje lub weryfikować konto na innym urządzeniu.
Oszuści będą nakłaniać ofiary do zainstalowania na smartfonie lub komputerze aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do komputera. Może to być TeamViewer, AnyDesk czy QuickSupport.
"Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają Cię do podania poufnych danych (...) Uważaj na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych Ci osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jesteś proszony o kliknięcie w link i podanie danych" – czytamy na stronie banku.
mBank także ostrzega klientów przed podobnymi próbami oszustwa
Klienci innych banków również powinni mieć się na baczności. Sprawa nie dotyczy tylko PKO BP. Niedawno o próbach oszustwa alarmował także mBank, w bardzo podobnym komunikacie. Pamiętajmy więc, aby nie instalować żadnych aplikacji na polecenie rzekomych pracowników banku.