Play potwierdza wyłączenie aplikacji na mobilnego Windowsa (aktualizacja)
Aktualizacja, 14:55 Przedstawiciele Play potwierdzili na Facebooku, że wyłączona wkrótce zostanie także aplikacja na mobilnego Windowsa 10.
07.08.2017 | aktual.: 07.08.2017 14:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W ciągu ostatniego miesiąca próbowaliśmy ustalić, jakie plany ma Play wobec swojej aplikacji przeznaczonej na Windowsa. Naszą uwagę na tę kwestię zwrócił walgav, jego ustalenia możecie przeczytać na blogu. Dziś, po licznych zawirowaniach, przyszłość Play24 na mobilnego Windowsa jest jasna.
Pierwsze informacje o planowanym wyłączeniu aplikacji Play24 otrzymaliśmy jeszcze w połowie lipca. Nie chcąc jednak polegać wyłącznie na informacjach z działu wsparcia, zwróciliśmy się w tej sprawie do rzecznika Play. Ten jednak – jak sam wielokrotnie podkreślał – podchodzi do swoich obowiązków bardzo nowatorsko, co w naszym przypadku oznacza brak jakiejkolwiek odpowiedzi przez niemal miesiąc.
Sprawa jest o tyle ciekawa, że od działu obsługi klienta Red Bull Mobile walgav już w połowie lipca otrzymał potwierdzenie, że aplikacja na system „Windows Mobile” (co sugeruje także mobilnego Windowsa 10) nie będzie wspierana i rozwijana. Nas jednak Red Bull Mobile skierował do Play4U, który z kolei 20 lipca potwierdził, że aplikacja na Windows Mobile oraz Windows Phone będzie działać bez jakichkolwiek zmian, co jednak może się zmienić po wakacjach. Dziś sprawa znalazła dalszy ciąg.
Play4U na stronie rzecznika Play potwierdził, że aplikacja Play24 na mobilnego Windowsa zostanie wyłączona. Powodem ma być porzucenie wsparcia dla Windows Phone, co z kolei rodzi kolejne pytania: czy ze względu na koniec wsparcia dla Windows Phone, bez aplikacji zostaną także użytkownicy mobilnego Windowsa 10? Jedno jest pewne: Play nie ma zamiaru porzucać rozwoju swojego programu, lecz wyłączy go całkowicie. Użytkownikom zaleca się korzystanie z mobilnej strony Play.