Poczta Polska potrzebuje pomocy. Nie radzi sobie z ostatnimi atakami

Poczta Polska od dłuższego czasu mierzy się z atakami hakerów. Aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom, Poczta Polska nawiązała współpracę z głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA.

Poczta Polska wznowiła usługę. To odpowiedź na zainteresowanie Polaków
Poczta Polska wznowiła usługę. To odpowiedź na zainteresowanie Polaków
Źródło zdjęć: © Getty Images

Poczta Polska poinformowała o ważnym kroku w kontekście cyberbezpieczeństwa. Instytucja mierzy się z licznymi problemami związanymi z atakami hakerskimi. W związku z tym zwróciła się o pomoc do specjalistów z ComCERT SA.

Według informacji udostępnionych przez Pocztę Polską w oficjalnym komunikacie skala zagrożenia ze strony cyberprzestępców dla tej instytucji jest naprawdę duża. Od maja 2021 roku odnotowano blisko 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości, w których ktoś próbował podszywać się pod Operatora Pocztowego. Sporo wiadomości, bo ponad 300, otrzymali też pracownicy Poczty Polskiej.

Cyberprzestępcy starali się zastraszyć pracowników. Twierdzili, że komputer został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem i żądali od pracowników uiszczenia opłat w zamian za nieudostępnienie pozyskanych informacji. Klienci Poczty Polskiej najczęściej spotykali się z kolei z próbami podszywania się pod tę instytucję w celu wyłudzenia dopłat za przesyłkę.

- Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w ramach całej organizacji. W ramach prowadzonych działań dbamy także, by proces doręczania przesyłek miał, w całym łańcuchu doręczenia korespondencji (tradycyjnej i cyfrowej) zawarowaną: integralność, poufność i niezaprzeczalność. Poczta w wyniku kooperacji z ComCERT S.A. zaktualizuje reguły i zrealizuje testy potwierdzające ich działanie - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

Krzysztof Dyki, prezes ComCERT SA podkreśla, że obecnie Poczta Polska znajduje się w ważnym momencie transformacji cyfrowej. Dyki zaznacza, że tak duża współpraca to dla jego firmy duże zobowiązanie, ale też szansa na zdobycie bezcennego doświadczenia.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)