Poczta Polska potrzebuje pomocy. Nie radzi sobie z ostatnimi atakami
Poczta Polska od dłuższego czasu mierzy się z atakami hakerów. Aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom, Poczta Polska nawiązała współpracę z głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA.
Poczta Polska poinformowała o ważnym kroku w kontekście cyberbezpieczeństwa. Instytucja mierzy się z licznymi problemami związanymi z atakami hakerskimi. W związku z tym zwróciła się o pomoc do specjalistów z ComCERT SA.
Według informacji udostępnionych przez Pocztę Polską w oficjalnym komunikacie skala zagrożenia ze strony cyberprzestępców dla tej instytucji jest naprawdę duża. Od maja 2021 roku odnotowano blisko 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości, w których ktoś próbował podszywać się pod Operatora Pocztowego. Sporo wiadomości, bo ponad 300, otrzymali też pracownicy Poczty Polskiej.
Cyberprzestępcy starali się zastraszyć pracowników. Twierdzili, że komputer został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem i żądali od pracowników uiszczenia opłat w zamian za nieudostępnienie pozyskanych informacji. Klienci Poczty Polskiej najczęściej spotykali się z kolei z próbami podszywania się pod tę instytucję w celu wyłudzenia dopłat za przesyłkę.
- Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w ramach całej organizacji. W ramach prowadzonych działań dbamy także, by proces doręczania przesyłek miał, w całym łańcuchu doręczenia korespondencji (tradycyjnej i cyfrowej) zawarowaną: integralność, poufność i niezaprzeczalność. Poczta w wyniku kooperacji z ComCERT S.A. zaktualizuje reguły i zrealizuje testy potwierdzające ich działanie - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.
Krzysztof Dyki, prezes ComCERT SA podkreśla, że obecnie Poczta Polska znajduje się w ważnym momencie transformacji cyfrowej. Dyki zaznacza, że tak duża współpraca to dla jego firmy duże zobowiązanie, ale też szansa na zdobycie bezcennego doświadczenia.