Pokémon Go: mnóstwo nowych Pokémonów i dynamiczna pogoda
Do Pokémon Go stopniowo trafiają Pokémony 3. generacji. Pierwsza grupa została wprowadzona na przełomie października i listopada. W tym tygodniu wprowadzone zostaną stworzenia z regionu Hoenn, a w kolejnych pojawi się ich jeszcze więcej.
Na Pokémony 3. generacji czekają przede wszystkim fani Pokémon Ruby i Sapphire – gry wydanej w 2002 roku na przenośne konsolki Game Boy Advance. Posunięcie to można było przewidzieć po tym, jak w lutym do gry trafiły Pokémony 2. generacji.
Nowe Pokémony to nie wszystko. Niantic ma bardzo ciekawy pomysł na wprowadzenie lokalnych danych pogodowych do rozgrywki. W Pokémon Go zobaczymy więc zjawiska atmosferyczne, odpowiadające rzeczywistej pogodzie w miejscu, w którym gramy. Oczywiście będą one miały wpływ nie tylko na wizualną stronę gry, ale też na zachowanie Pokémonów.
Ruby i Sapphire to pierwsza część gry, w której stworzenia reagowały na zmiany pogody – na przykład lepiej walczyły. Logicznym jest więc, że wraz z wprowadzeniem Pokémonów z niej trzeba też zadbać o pogodę. Pokémony wodne będą silniejsze w czasie deszczu, ogniste zaś przy dobrej pogodzie. Magikarpie będą pojawiać się częściej w deszczu, Snorunty w śniegu, Charmandery zaś na słońcu. W końcu gracze będą mieli powód, by cieplej się ubrać i wyjść z domu mimo kiepskiej pogody.
W Pokémon Go można grać na Androidzie i iOS-ie.