Premiera Microsoft To‑Do: zarządzanie zadaniami na miarę Wunderlist?
Wydawać by się mogło, że na rynku narzędzi do zarządzania zadaniami, wszystko zostało już powiedziane i ugruntowanym pozycjom najpopularniejszych aplikacji nic nie może zagrozić. Inne plany ma jednak Microsoft, który postanowił wprowadzić na rynek własny program tego rodzaju: Microsoft To-Do to prosty organizer zadań, stworzony przez... zespół odpowiedzialny za Wunderlist. Czy taka współpraca przyniesie oczekiwane efekty?
20.04.2017 06:47
Na pierwszy rzut oka, wszystko wskazuje na to, że aplikacja będzie godnym konkurentem tych istniejących na rynku od dłuższego czasu. Microsoft To-Do to oprogramowanie minimalistyczne, pozwalające na niewielką personalizację, ale w zanadrzu ukrywające funkcję Sugestii. Jej zadaniem jest podpowiadanie, w jakiej kolejności warto zrealizować zanotowane zadania, choć na tę chwilę o algorytmie nią sterującym nie wiadomo więcej, niż, że jest inteligentny.
Główne funkcje są natomiast raczej spodziewane: tworzenie różnych list, dodawanie do nich zadań wraz z terminami i możliwością powtórzeń oraz dodatkowymi powiadomieniami. Każdej liście można nadać nazwę oraz przyporządkować kolorystykę i motyw w tle. Notatki są oczywiście synchronizowane, jeśli korzystamy z programu na różnych urządzeniach. Kluczem jest tutaj konto użytkownika Microsoftu, które jest niezbędne do działania (nawet gdybyśmy ze wspomnianej synchronizacji woleli zrezygnować).
Co istotne, Microsoft To-Do ma zyskać daleko idącą integrację z pakietem Office. Na dobry początek dotyczącą synchronizacji z zadaniami z Outlooka. Microsoft zauważa także, że To-Do jest jedyną aplikacją tego typu zbudowaną w oparciu o chmurę, oferującą wysoki poziom bezpieczeństwa, z szyfrowaniem danych na czele.
Producent zadbał o to, by program dotarł do jak największej liczby użytkowników: prócz wersji instalacyjnej dla systemu Windows (wcześniej znanej jako testowy Project Cheshire), dostępne są również odmiany mobilne na Androida, iOS-a oraz aplikacja webowa.