Problemy z aktualizacją SGS II w T‑Mobile?

Od kilku dni dostępna była aktualizacja do Androida 4.0.3 dla posiadaczy brandowanych telefonów Galaxy S II sieci T-Mobile. Była, ponieważ została już zablokowana przez Samsunga.

Redakcja

27.04.2012 15:01

Jak można wyczytać na społecznościowym serwisie T-Mobile, operator testował pechowe oprogramowanie od 16 kwietnia, a od 25 kwietnia stopniowo pojawiały się monity o dostępnej aktualizacji u klientów tego operatora. Równie szybko zaczęły pojawiać się skargi klientów, których telefony zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Okazało się, że na aktualizacji ucierpieli przede wszystkim klienci sieci, którzy zakupili telefon ze zmodyfikowanym przez T-Mobile oprogramowaniem. Po przeprowadzonej aktualizacji telefony zaczęły się zawieszać i nie pomagało przeprowadzenie resetu do ustawień fabrycznych. Jedynym (chwilowym) sposobem było wyciągnięcie baterii telefonu i włożenie jej ponownie.

T-Mobile z początku nie dowierzał relacjom swoich klientów, zapewniając ich, że podobne zachowanie telefonów podczas testów nie miało miejsca. Dzisiaj aktualizacja została wstrzymana, o czym poinformował sam T-Mobile we wspomnianym wcześniej serwisie internetowym: Witajcie. Z powodu wystąpienia problemów ze stabilnością działania oprogramowania w wersji 4.0, możliwość aktualizacji została czasowo zawieszona przez firmę Samsung. Pozdrawiamy!. Pozdrowienia od operatora wpłynęły pozytywnie na zawieszające się Galaxy S II. Z relacji użytkowników wynika, że według Samsunga winę za niestabilne działanie urządzenia ponosi T-Mobile i ich autorskie oprogramowanie. Użytkownicy pechowych modeli kierowani są do serwisów, które — jak piszą klienci — aktualizują telefony do „wolnorynkowego” Androida 4.0.3.

Kupując telefon u operatora warto sprawdzić, czy konkretny model posiada zainstalowane aplikacje od operatora. Czasami lepiej kupić wersję pozbawioną modyfikacji, aby cieszyć się mniej problematycznymi aktualizacjami. Zdarza się tak, że te z pozoru użyteczne programy mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. O ile producenci smartfonów powoli akceptują oczekiwania swoich klientów jeśli chodzi o wydawanie nowych wersji oprogramowania dla ich urządzeń, o tyle operatorzy czasami nie są odpowiedni przygotowani do udźwignięcia procesu aktualizacji — jak widać tydzień testerom operatora nie wystarcza, aby zauważyli zawieszania się urządzeń. Innym i może mniej problematycznym rozwiązaniem byłaby rezygnacja operatorów z doinstalowywania wątpliwej jakości własnych aplikacji.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (57)