Problemy z bankowością. Polacy nie mogą płacić (aktualizacja)
Niedługo przed godziną 9:00 we wtorek 30 lipca Polacy zaczęli masowo zgłaszać problemy z płatnościami w różnych bankach, m.in. w Santanderze, PKO Banku Polskim, ING. W serwisie DownDetector.pl zgłaszane też są problemy z kartami Visa i Mastercard.
Użytkownicy serwisu DownDetector zgłaszają kolejne problemy związane z funkcjonowaniem różnych polskich banków. Najczęściej raportowane trudności dotyczą płatności kartą. Nie działa też przelewanie środków w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - skarżą się na to przede wszystkim klienci Santandera, PKO Banku Polskiego oraz Banku ING.
Z mapy zgłoszeń awarii wynika, że problemy obejmują swoim zasięgiem całą Polskę. Na tę chwilę nie wiadomo, czy awaria jest związana z problemami banków, czy też jest wynikiem awarii kart Visa i Mastercard.
Aktualizacja, godz. 9:56
Przed godziną 10:00 awaria w dużej mierze została rozwiązana. Nie przybywa zgłoszeń informujących o problemach z usługami. Stale monitorujemy sytuację.
Aktualizacja, godz. 10:18
Awaria kilku banków oraz organizacji wydających karty płatnicze została już zażegnana. Wykres zgłoszeń nie informuje o nowych awariach, a klienci m.in. banku Santander mogą już bez trudności korzystać z kont.
Poprosiliśmy o komentarz w sprawie bank Santander oraz Visa. Kiedy tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy tekst.
Aktualizacja, godz. 11:22
Na pytanie o awarię bankowości odpowiedziała Visa. Oto komentarz firmy: "Jesteśmy świadomi zgłoszeń niektórych posiadaczy kart, którzy doświadczają trudności w trakcie płacenia. Mimo że systemy Visa działają prawidłowo, pracujemy z naszymi partnerami nad ustaleniem szczegółów".
Norbert Garbarek, dziennikarz dobreprogramy.pl