Problemy z kontem Netflix. Każdy może zobaczyć taki komunikat
Internauci otrzymują wiadomości o rzekomych problemach z kontem Netflix. Ich skutkiem ma być zawieszenie możliwości korzystania z serwisu od chwili wygaśnięcia subskrypcji. Na takie maile lepiej uważać.
W ostatnim czasie Polacy otrzymują masowo wiadomości na temat problemów z kontem w serwisie Netflix. Maile i SMS-y, które są rozsyłane, dotyczą różnych kwestii, lecz skutkiem rzekomych problemów ma być za każdym razem utrudnienie korzystania z serwisu, na przykład przez zawieszenie lub dezaktywację subskrypcji.
Wiadomości, które dotyczą konta Netflix, to próby oszustwa. Cyberprzestępcy, podszywając się pod popularną platformę, chcą wyłudzić dane od swoich potencjalnych ofiar. Działanie to ma na celu pozyskanie dostępu do kont bankowych ofiar i wykradnięcie z nich środków.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jednym z wariantów maili, które mają być rzekomo wysyłane przez reprezentantów Netfliksa, jest ten, w którym wykryto problem z informacjami rozliczeniowymi na koncie. W związku z rzeczonymi problemami członkostwo miało zostać zawieszone, przy jednoczesnym utrzymaniu subskrypcji do czasu jej wygaśnięcia.
Dalej widzimy zachętę do otwarcia załączonego linku. Nadawca maila informuje, że aby móc "cieszyć się wszystkimi najlepszymi programami telewizyjnymi i filmami" konieczne jest zaktualizowanie danych.
Otwarcie odnośnika i uzupełnienie danych, których oczekują od nas cyberprzestępcy, jest jak otwarcie furtki do naszego konta bankowego. Po pozyskaniu pełnego pakietu danych wraz z kodem autoryzującym przesyłanym przez SMS oszuści będą mogli wyprowadzić wszystkie środki z konta.
Po otrzymaniu takiej lub podobnej wiadomości, w której czytamy ostrzeżenie o możliwości utraty możliwości korzystania z Netfliksa, najlepiej jest ją zignorować lub skasować. Pod żadnym pozorem nie należy otwierać żadnych linków ani ewentualnych załączników, które mogą być przesyłane w wiadomości.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl