Przerwa techniczna w InPost. W święta nie zamówisz dostawy do Paczkomatu
W piątek doszło do awarii systemów firmy InPost. Przez kilka godzin klienci zgłaszali problemy z odbiorem przesyłek z Paczkomatów oraz śledzeniem. Na niedzielę zapowiedziano większe utrudnienia.
03.04.2021 10:39
Na stronie firmy kurierskiej InPost pojawiła się informacja o "chwilowych pracach serwisowych". Potrwają od godziny 17:00 w niedzielę 4 kwietnia do 2:00 w poniedziałek 5 kwietnia. Przez ten czas odbiór przesyłek z Paczkomatów będzie bezproblemowy. Zarówno przy pomocy kodu QR jak i kodu odbioru.
Aplikacja InPost będzie działać w trybie offline. To znaczy, że użytkownicy nie zostaną wylogowani i będą mogli otworzyć wszystkie otrzymane wcześniej kody odbioru. Nowe przesyłki się nie pojawią, ponieważ w weekend kurierzy nie pracują. Nie będzie więc żadnych problemów z odbiorem paczek, ale o nadawaniu można zapomnieć.
Pojawią się jednak inne utrudnienia. Jeśli planujecie robić zakupy w sieci z dostawą do paczkomatu, to lepiej zróbcie to wcześniej, albo poczekajcie do poniedziałku. InPost zapowiada, że podczas przerwy technicznej nie będzie możliwości wyboru opcji dostawy do Paczkomatu w sklepach internetowych, ani umieszczenia paczek w Paczkomacie.
Dodatkowo InPost informuje że od godziny 17:00 w niedzielę 4 kwietnia do 2:00 w poniedziałek 5 kwietnia:
- Nie będzie możliwości wyboru opcji dostawy do Paczkomatu w sklepach internetowych
- Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej
- Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania
- Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty
- Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro
- Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy
- W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane
- Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach
- Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek
- W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach
- Nie będzie działać usługa eUrząd
- Nie będzie działać usługa Lodówkomaty
- Nie będzie dostępna infolinia InPost
- Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl