Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2: czerwoni nie spoczywają na laurach
Zgodnie ze wcześniej przyjętym harmonogramem, w kolejnym roku AMD wydaje kolejną dużą aktualizację swoich sterowników graficznych. Radeon Software Crimson ReLive Edition w wersji 17.7.2 jest już dostępna w naszej bazie, a AMD potwierdza, że jest to największe planowane na bieżący rok wydanie. Co w nim znajdziemy?
26.07.2017 | aktual.: 27.07.2017 10:53
Enhanced Sync
Podobnie jak w wydaniu 16.12.2, zmiany wprowadzono w technologi synchronizacji. Mamy odtąd do czynienia z mechanizmem Enhanced Sync, co w praktyce ma przekładać się na 34-procentową redukcję opóźnień i 92-procentową redukcję zmian w czasie wyświetlania klatki.
Mowa zatem o większej płynności w sytuacjach, kiedy częstotliwość odświeżania jest mniejsza niż liczba klatek wyświetlanych na sekundę. Na przykładzie gry Overwatch AMD odnotowało w testach Enhanced Sync do 92% mniej zerwanych klatek niż ma to miejsce w przypadku VSync.
Radeon Chill i WattMan
Rozwinięcia doczekał się także mechanizm Radeon Chill, który na bieżąco zmienia liczbę klatek na sekundę w zależności od obciążenia GPU. Opiera się to głównie na spadku liczby klatek przy renderowaniu statycznych obrazów, np. gdy bohater w FPS-ie na moment przestanie biec i skupi wzrok na jednym punkcie.
W tym roku w Radeon Chill pojawiły się kolejne obsługiwane produkcje (jest ich teraz niemal 40) a także obsługa dla układów muliti-GPU oraz zewnętrznych kart podłączanych w puszkach XConnect. AMD chwali się, że nowy Radeon Chill pozwala na wydłużenie czasu sesji w LoL-a na HP Omen o 30%.
Zaktualizowano także panel WattMan. Możliwe jest tam obniżenie częstotliwości taktowania pamięci poniżej fabrycznych ustawień, a także wybór stanu energetycznego – od tego, który pozwala na największą energooszczędność po oferujący największą wydajność.
Redukcja opóźnień
W stosunku do wersji 17.7.1 możemy także oczekiwać większej responsywności. Sterownik ma mniej obciążać procesor, co skutkować ma czasem reakcji krótszym o 17 milisekund dla Mass Effect: Andromeda, 10 milisekund dla Rise of the Tomb Raider, ale już o 50 milisekund dla Tom Clancy’s The Division.
Limit liczby klatek i kontrola nad kolorami
W Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2 AMD udostępniło funkcję Frame Rate Target Control także dla DirectX 12 i multi-GPU. Daje ona możliwość ustalenia górnego limitu liczby wyświetlanych na sekundę klatek. W nowym sterowniku pojawiło się także nowe menu ustawień kolorów.
Wielu ucieszy zapewne, że odtąd profil kolorów można regulować na każdym monitorze oddzielnie. Do dyspozycji użytkowników oddano paski z regulacją jasności, odcienia, nasycenia i kontrastu. Najnowszą wersję sterownika znajdziecie w naszej bazie oprogramowania.