Rośnie liczba grających na Facebooku
Facebook dokłada wszelkich starań aby czerpać zyski z różnych elementów portalu. Wysiłki w kierunku popularyzacji platformy rozrywkowej nie poszły na marne. Głównie za sprawą App Center udało się znacznie, bo aż o 15%, powiększyć grono graczy wśród użytkowników Facebooka w tym roku.
Dzięki App Center prawdopodobieństwo, że użytkownik zagra w grę na Facebooku jest 2,4 raza większe. Co ważniejsze, 35% użytkowników wróci do gry następnego dnia. Kolejne 17% odświeży pozycję w ciągu nadchodzącego tygodnia. W ciągu jedynie miesiąca od uruchomienia App Center przekonał do tej formy rozrywki 150 milionów użytkowników.
Z aplikacji i gier na Facebooku wciąż korzysta mniej niż ćwierć użytkowników portalu, ale wzrost jest widoczny po obu stronach — zarówno w liczbie użytkowników, jak i deweloperów. Na wysokie pozycje wspinają się studia z Europy, na przykład Rovio czy Wooga, których gry w tym roku trafiły do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych. Facebook jest również ogromnym generatorem ruchu w sklepach z aplikacjami mobilnymi, a dzięki możliwości logowania z użyciem konta na Facebooku w wielu aplikacjach sprzyja wzrostowi ich popularności. Dobrym przykładem jest gra SongPop, do której z użyciem Facebooka loguje się 65% grających. W wielu przypadkach takie logowanie jest łatwiejsze, pozwala odnaleźć znajomych i ułatwia wykonywanie płatności.
Warto tu wspomnieć o uruchomieniu na Facebooku pierwszej gry hazardowej, w której stawką są prawdziwe pieniądze. Gra Bingo Friendzy dostępna jest jedynie na terenie Wielkiej Brytanii i jedynie dla pełnoletnich użytkowników, ale możliwe, że jej odpowiedniki pojawią się również w innych krajach.