Samsungom z Androidem 7 grozi utrata danych z My Knox. Łatka w drodze
Samsung wydał oświadczenie informujące o wykrytym błędzie w swoim oprogramowaniu, w wyniku którego użytkownicy aplikacji My Knox mogą bezpowrotnie utracić jej dane. Mowa o smartfonach zaktualizowanych do Androida Nougat, w których użytkownik zechce skorzystać z funkcji maksymalnego oszczędzania energii.
28.07.2017 | aktual.: 30.07.2017 12:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Problem ma dotyczyć wszystkich Samsungów z serii S6, a więc modelu klasycznego, S6 Edge, S6 Edge plus oraz S6 Active, ale także Note 5 oraz J3 Pop. Firma nie wyjaśnia na tę chwilę przyczyn, które mogą powodować błąd, ale gwarantuje, że już teraz tworzona jest odpowiednia aktualizacja, mająca go rozwiązać:
Samsung odradza więc korzystanie z opisywanego trybu oszczędzania energii do czasu rozwiązania usterki i jednocześnie zachęca do regularnego i ręcznego wykonywania kopii zapasowych z aplikacji My Knox. Aby tego dokonać, należy skorzystać z zakładki „Kopie zapasowe i odzyskiwanie” i tam wybrać odpowiednią opcję. Dane zostaną wówczas zapisane w chmurze Samsunga, skąd w razie potrzeby można je odzyskać w dowolnym momencie.
Chociaż Samsung wyraźnie zaznaczył, że prace nad aktualizacją toczą się w trybie przyspieszonym, dokładna data jej gotowości nie jest znana, toteż użytkownicy wymienionych smartfonów muszą uzbroić się w cierpliwość.