Santander Bank Polska apeluje do klientów. Podaje cztery zasady
Santander Bank Polska apeluje do klientów, by uważali na otrzymywane wiadomości z linkami do płatności. Jeśli sprzedający prosi o zapłatę i prosi przy tym o poufne dane, użytkownikowi powinna zapalić się "czerwona lampka". Santander podaje cztery zasady, których warto przestrzegać.
24.11.2023 21:50
Santander Bank Polska zwraca uwagę, że wiele problemów klientów ma swoje źródło podczas zakupów. Problemem są fałszywe oferty lub kupujący, co w obydwu przypadkach sprowadza się do spreparowanych linków do serwisów szybkich płatności i prób wyłudzenia danych logowania do konta internetowego lub danych z karty płatniczej. Podczas działań w sieci trzeba więc zachować szczególną ostrożność.
Aby zachować bezpieczeństwo podczas zakupów, Santander proponuje cztery zasady, których wdrożenie w życie może pomóc uniknąć problemów, a przynajmniej zminimalizować ich skutki. Bankowcy apelują, aby:
- Nie udostępniać danych kart płatniczych osobom trzecim oraz nie pozostawiać karty bez opieki, co może prowadzić nie tylko do jej kradzieży, ale i odczytania z niej danych przez niepowołaną osobę,
- Nie podawać danych karty na stronach, które budzą jakiekolwiek wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa,
- Ustawić rozsądne limity transakcji kartą i wypłat z bankomatów. W każdej chwili można je jednorazowo zmienić w przypadku konieczności realizacji większej transakcji, zaś co do zasady niskie limity pozwolą zminimalizować skutki ewentualnej kradzieży danych karty lub samej karty,
- Włączyć powiadomienia o transakcjach bezgotówkowych w bankowości internetowej, co pozwoli kontrolować działania na koncie i na czas zablokować transakcje w przypadku nieautoryzowanego dostępu do karty.
Wszystkie porady bezpieczeństwa związane z wykorzystaniem internetu i smartfonów są szczególnie ważne w okresie przedświątecznych okazji. Oszuści zdają sobie sprawę z roztargnienia użytkowników i próbuję wykorzystać ich brak czujności. Dużym zagrożeniem są między innymi fałszywe SMS-y o rzekomej dostawie paczki, ale także inne oszustwa, takie jak próba kontaktu "na córkę".
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl