Santander Bank Polska w phishingu. Klienci muszą uważać

Santander Bank Polska został wykorzystany w phishingu w mediach społecznościowych. Jak ostrzega CSIRT KNF, oszuści przygotowali podrobione posty i docelową stronę, gdzie wykorzystali logo banku i wyłudzają loginy i hasła. W ten sposób można stracić pieniądze z konta.

Klienci Santandera muszą uważać podczas logowania
Klienci Santandera muszą uważać podczas logowania
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Oskar Ziomek

Logo Santander Bank Polska zostało wykorzystane w kolejnej fałszywej kampanii realizowanej w mediach społecznościowych, o której ostrzega CSIRT KNF. To nie pierwszy w ostatnim czasie przykład spreparowanych postów na Facebooku, po analogicznych dotyczących m.in. PKO BP oraz Banku Pekao S.A. Ofiara będąc przekonana o szansie na łatwy zysk jest przekierowywana na fałszywą stronę logowania do bankowości Santandera.

Jeśli użytkownik nie zorientuje się, choćby po sprawdzeniu adresu www, że znajduje się na spreparowanej witrynie i poda dane logowania do banku, w praktyce przekaże login i hasło prosto na ręce atakujących. Wówczas przestępcy sami odwiedzą autentyczną stronę Santander Banku i podejmą próbę zalogowania na konto ofiary. Późniejsza kradzież pieniędzy z konta na tym etapie jest już w zasadzie formalnością.

Fałszywy post i strona internetowa z logo Santandera
Fałszywy post i strona internetowa z logo Santandera© CSIRT KNF

CSIRT KNF apeluje więc do klientów Santander Banku Polska, by zachowali szczególną ostrożność logując się w sieci i nie wierzyli we wszystko, co przeczytają w mediach społecznościowych. Szczególnym zagrożeniem są posty, w których oferowana jest nadzwyczajnie atrakcyjna możliwość inwestycji lub otrzymania gotówki w zamian za błahostkę, na przykład wypełnienie ankiety.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Warto pamiętać, że równolegle przybywa podobnych ataków z wykorzystaniem technologii deepfake. Oszuści chętnie podszywają się w ten sposób m.in. pod znanych polityków i popularne osoby z przestrzeni publicznej, próbując zdobyć zaufanie odbiorcy, który nie potrafi zorientować się, że oglądany film jest spreparowany.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
internetbezpieczeństwosantander bank polska
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)