Santander Bank Polska wydał pilny komunikat do klientów
Santander Bank Polska ostrzega wszystkich klientów przed oszustami, którzy rozsyłają spreparowane SMS-y oraz e-maile w ramach kampanii phishingowej. Santander zauważa, że atakujący próbują wyłudzić w ten sposób wrażliwe dane, a docelowo dostać się na cudze konto w banku i ukraść pieniądze.
17.12.2024 15:00
Santander Bank Polska zwraca uwagę klientów na fałszywe wiadomości SMS oraz e-mail, z pomocą których oszuści próbują wyłudzać dane logowania do kont. Cechą wspólną są m.in. litery z obcych alfabetów w treści - dzięki temu atakujący chcą ominąć automatyczne zabezpieczenia działające na przykład po stronie operatorów komórkowych.
Charakterystyczny element to także link, który najczęściej jest skrócony i prowadzi na fałszywą stronę internetową. Trafiając na taką witrynę, warto pamiętać o konieczności sprawdzenia adresu URL. Ten zazwyczaj już na pierwszy rzut oka zdradza, czy mamy do czynienia z prawdziwą, czy autentyczną stroną (nie tylko w przypadku bankowości). Santander przypomina, że autentyczne adresy w jego przypadku to jedynie: santander.pl, centrum24.pl oraz ibiznes24.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aby nie paść ofiarą oszustów, warto stosować przynajmniej kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa. Santander proponuje, aby:
- zastanowić się przed kliknięciem lub odpowiedzią: upewniać się, że linki lub wiadomości są bezpieczne, aby uniknąć phishingu,
- chronić sprzęt i wrażliwe dane: na przykład używając firewalli i oprogramowania antywirusowego, aby zabezpieczyć komputer i przechowywane informacje,
- zabezpieczać woje hasła: tworzyć silne hasła i regularnie je zmieniać, aby chronić swoje konta,
- dbać o dyskrecję w sieci: m.in. unikając udostępniania zbyt wielu osobistych informacji w mediach społecznościowych,
- zgłaszać każdą podejrzaną wiadomość lub nietypowy telefon: informować bank o wszystkim, co budzi wątpliwości, aby zwiększyć bezpieczeństwo.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl