Santander ostrzega klientów. Można łatwo się nabrać
Santander Bank ostrzega klientów przed fałszywymi nagraniami wideo i wiadomościami głosowymi, które wykorzystuję wizerunki znanych osób lub członków rodziny. Przestępcy wykorzystują takie filmiki do najróżniejszych oszustw.
Sezon świąteczny zbliża się coraz większymi krokami. Nasze roztargnienie i nieuwagę próbują wykorzystać cyberprzestępcy, który stosują najróżniejsze metody przekrętów. Nie brakuje oszustw na OLX czy fałszywych SMS-ach o dopłacie do paczki.
Santander Bank ruszył z kampanią "Nie wierz w bajki", która zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa i czujności w internecie. Eksperci przestrzegają klientów przed sprytnymi sposobami na wyłudzenie pieniędzy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Santander ostrzega klientów
Santander Bank przestrzega klientów przed popularnymi przekrętami. Często są one trudne do rozpoznania, przez co mniej świadome osoby mogą łatwo paść ofiarą wyłudzeń. Żeby było łatwiej je zrozumieć, eksperci opisali popularne metody oszustw w formie bajek.
"Dostajesz tajemniczą wiadomość, w której ktoś obcy gratuluje Ci wygranej w konkursie? Dostajesz dziwne linki do uregulowania płatności za paczkę? A może dzwoni do Ciebie pracownik banku i prosi o wypłacenie pieniędzy, bo konto padło ofiarą hakerów? Nie wierz w bajki dla dorosłych" - apeluje bank.
"Podobnie jak w przypadku opowiadań dla dzieci, Bajki dla dorosłych mają na celu usypianie — jednak w tym wypadku chodzi o uśpienie Waszej czujności" - wyjaśniają eksperci z banku.
Bank przypomina, że warto pamiętać o kilku prostych zasadach bezpieczeństwa:
- Weryfikuj wszystkie informacje w kilku źródłach.
- Uważaj na reklamy, na których znane osoby reklamują inwestycje.
- Ustal z najbliższymi "hasło", o które poprosicie, gdy pojawia się wątpliwości, czy na pewno rozmawiasz z członkiem rodziny.
Ważny apel ekspertów
Oszustwa internetowe są poważnym zagrożeniem, ale można się przed nimi ustrzec. Santander Bank przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń sprzęt i wrażliwe dane.
- Chroń swoje hasła.
- Dbaj o dyskrecję w sieci i publicznie.
- Każdą podejrzaną wiadomość lub nietypowy telefon — zgłoś.
Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl