Chociaż twórcy gry Second Life mówią o swoim produkcie jako o społecznej platformie integracyjnej, tak naprawdę projekt należałoby zaliczyć do grona tytułów MMO. Brak tutaj po prostu konkretnego celu, mieszkańcy wirtualnego świata wiodą sobie życie na serwerach firmy Linden Lab. Codziennie do zabawy przystępują miliony użytkowników, którzy chcą chociaż przez chwilę poczuć się kimś zupełnie innym, tak jak pozostali.
Działania gracza nie ograniczają się wyłącznie do stworzenia awatara, czyli swojego wirtualnego alter ego, którym przyjdzie poruszać się po rozległych i różnorodnych krainach, lecz może on też aktywnie wpływać na kształt i wygląd otoczenia. Wystarczy pobrać darmowy edytor. Second Life napędzane jest wytworami 3D samych członków tej ogromnej społeczności, od elementów ubrania i wystrojów wnętrz, po dużo bardziej skomplikowane oraz większe obiekty. Świat ten ma nawet własną ekonomię, z cyfrową walutą wymienialną na prawdziwe pieniądze. Rzecz jasna zgromadzone fundusze do wydania są na tysiące przedmiotów, w duchu takiego normalnego konsumpcjonizmu.
Użytkownicy mogą w Second Life puścić wodze fantazji, oddając się przejażdżkom na jednorożcach czy nawet wydając na świat cyfrowe potomstwo. Produkcja skierowana jest więc przede wszystkim do dorosłych odbiorców. Twórcy sieciowego fenomenu stale go rozwijają, rozszerzając możliwości gry, wciąż organizując zorganizowane akcje dla mieszkańców, dorzucając opcje lepszego spersonalizowania awatara czy nawet wsparcie dla gogli wirtualnej rzeczywistości. Second Life zadebiutowało w 2003 roku.
Minimalne wymagania systemowe:
- Procesor Intel Pentium 4, M, Core, Atom z obsługą SSE2 lub AMD Athlon 64
- 1 GB RAM
- Karta graficzna Intel 945, NVIDIA GeForce 6600 lub AMD Radeon 9500
- Rozdzielczość ekranu 1024 na 768 pikseli
Uwaga!
Do zabawy potrzebne będzie zarejestrowanie darmowego konta, na które należy się zalogować po zainstalowaniu gry.