Sony doprecyzowuje specyfikację PS4, konsola uruchomi używane gry
Zapowiedź konsoli PlayStation 4 już za nami, ale podczas prezentacji Sony zabrakło kilku ważnych informacji — w tym dokładnej specyfikacji sprzętowej, a także wieści o tym, czy faktycznie firma ma zamiar zablokować możliwość uruchamiania używanych gier. Można w końcu odetchnąć — szef Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshida zapewnia, że nic takiego nie będzie mieć miejsca. Ujawniono też, co siedzi we wnętrzu urządzenia nowej generacji.
21.02.2013 13:07
Chociaż producent zaznacza, że do czasu premiery jeszcze pewne rzeczy mogą się zmienić, na chwilę obecną specyfikacja wygląda następująco. Procesor główny to dzieło AMD na bazie architektury Jaguar. Ośmiordzeniowy układ z rodziny x86 64-bit znajduje się na jednej kości z GPU, czerpiącym garściami z nadchodzących rozwiązań linii Radeon. Szacowana wydajność to 1,84 teraflopsa. Nie podano, ile konsola zużywać będzie przy tym wszystkim prądu. System zaoferuje 8GB pamięci GDDR5, zostanie wyposażony w dysk twardy (o nieznanej pojemności), napęd optyczny to Blu-ray x6, pojawią się porty USB 3.0, gigabitowa karta sieciowa, Wi-Fi w standardzie 802.11n, Bluetooth 2.1 i komplet potrzebnych wyjść (HDMI,optyczne, analogowe). Do tego nowy pad oraz kamerka.
Jak wspominałem, z głównych nowości w przypadku kontrolera mamy ulepszone gałki analogowe, powierzchnię dotykową, przycisk Share do dzielenia się zrzutami ekranów i filmami z gier z innymi plus przeprojektowane spusty, ulepszone przyciski skrajne oraz światełko potrzebne do współpracy z nowym sensorem PS Eye. Select i Start zastąpił wspólny przycisk Options, pojawia się też niewielki głośnik i opcja podłączenia pod pada słuchawek. Rzecz jasna nigdzie nie zniknęły czujniki ruchu — je również w DualShocku 4 poprawiono. Podwójna kamerka wychwyci głębię obrazu, posiadać ma cztery mikrofony i jest kompatybilna z dotychczasowymi kontrolerami Move.