Specyfikacja OpenGL 3.1 oficjalnie wydana
Specyfikacja OpenGL 3.0 nie została dobrze przyjęta przezdeweloperów. Nie dość, że pojawiła się z ponad rocznym opóźnieniem,to na dodatek nie wniosła wcześniej zapowiedzianych przez Khronos Group zmian. Grupaodpowiedzialna za rozwój tego otwartego standardu, w skład którejwchodzą między innymi tacy producenci jak AMD, Intel, NVIDIA czySun ostro wzięła się jednak do pracy, czego efektem jestuaktualniona specyfikacja w wersji OpenGL 3.1. W najnowszej odsłonie API odświeżono Shading Language do wersji1.4. Kolejną nowością jest możliwość kopiowania danych pomiędzyOpenGL i OpenCL poprzez zastosowanie funkcji GL_EXT_copy_buffer.Zostały również wprowadzone nowe formaty i typy tekstur, a takżedodano funkcję Primitive Restart. Kolejna nowość to możliwośćrysowania wielu obiektów wielokrotnie z ponownym użyciem danychvertexu. Ciekawym usprawnieniem jawi się wprowadzenie funkcjiCopyBuffer, która umożliwia przyspieszenie kopiowania obiektów zjednego bufora do drugiego. NVIDIA zawarła już wsparcie dla nowej specyfikacji w najnowszychsterownikach do swoich kart, AMD natomiast jeszcze pracuje nadswoimi. W pierwszej kolejności pojawią się one dla modeli z seriiFireGL. Więcej informacji na temat wprowadzonych zmian możnaznaleźć w pełnejspecyfikacji OpenGL 3.1.
25.03.2009 20:50