Star Wars: Commander to kolejny przedstawiciel popularnego na urządzeniach mobilnych gatunku gier strategiczno-ekonomicznych. Rozgrywka w Star Wars: Commander dzieli się na dwa główne etapy. W pierwszy rozwijamy naszą bazę, produkujemy jednostki, zbieramy surowce i zarządzamy ekonomią. Druga faza to atak. Możemy atakować zarówno przeciwników jak i wykonywać przygotowane przez autorów misje. Podczas ataku korzystamy z wyprodukowanych wcześniej wojsk.
Nasza baza również może zostać zaatakowana, w obronie nie bierzemy czynnego udziału, stąd ważne jest dobre rozmieszczenie elementów ofensywnych i defensywnych. W zasady gry wprowadza nas rozbudowany zestaw misji treningowych. Ich wykonanie jest obowiązkowe. W trakcie pierwszych potyczek decydujemy się również po której stronie mocy chcemy objąć dowództwo.
Gra fabularnie nawiązuje do wydarzeń ze starej trylogii. Spotkamy tam znanych bohaterów, choć oczywiście ich głosy nie będą oryginalne. Klimat Gwiezdnych Wojen buduje także muzyka. Grafika prezentuje dobry poziom i prezentuje się przyzwoicie nawet na większych ekranach.
Ważny element tego typu gier to mikropłatności. Są one odczuwalne także w Star Wars: Commander, na szczęście nie dominują całej zabawy. Możliwa jest rywalizacja bez sięgania po dodatkowe środki, choć czasem jest to zbyt męczące. Sporą zaletą są także częste aktualizacje dodające nowe misje, wyzwania i jednostki.