Szczepienia są sexy? Serwisy randkowe nagradzają zaszczepionych
Każdy rząd ma swoje sposoby na przekonanie swoich obywateli, by poszli na szczepienie przeciwko COVID-19. Administracja Bidena chce np. wykorzystać w tym celu aplikacje randkowe. Pierwsze testy prowadzone są za pośrednictwem OkCupid.
22.05.2021 15:45
Serwisy randkowe zachęcają użytkowników do szczepień przeciwko COVID-19 w różny sposób. OkCupid poinformował, że będzie nagradzać specjalnymi odznakami użytkowników, którzy zadeklarowali chęć szczepienia lub są już zaszczepieni. Każdy, kto otrzyma taką odznakę dostanie również na 48 godzin specjalny "boost", który podbije jego szanse na znalezienie partnera.
Twórcy serwisu poinformowali również, że użytkownicy uważają osoby zaszczepione (lub takie, które wyrażają chęć zaszczepienia się) za bardziej atrakcyjne. Według ich badania, osoby z odznaką "Jestem zaszczepiony" ("I’m Vaccinated") otrzymują ok. 15 proc. więcej polubień i 14 proc. więcej dopasowań. Tym samym mają również większe szanse na znalezienie partnera.
W piątek (21 maja) Biały Dom poinformował, że aplikacje randkowe są skutecznym sposobem na przekonanie ludzi do szczepień i chce zachęcać innych producentów do promowania szczepień. Chociaż takie stanowisko wywołało sporo uśmiechów w czasie konferencji, to jest to niewątpliwie ciekawe spostrzeżenie.
- Dystans społeczny i randkowanie zawsze stanowiły trudne połączenie - powiedział Andy Slavitt starszy doradca Białego Domu. - Ale dzisiaj serwisy randkowe, takie jak Bumble, Tinder, Hinge, Match, OkCupid, BLK, Chispa, Plenty of Fish i Badoo ogłaszają szereg funkcji zachęcających do szczepień i ułatwiających ludziom poznawanie partnerów, którzy już się zaszczepili.
Slavitt przyznał, że oczywiście zdają sobie z tego sprawę, że ludzi nie interesuje to, czy ktoś jest zaszczepiony. Ale ze względów bezpieczeństwa wolą spotkać się z kimś, kto tak jak oni, przyjęli już konieczne dawki szczepionki. Biały Dom będzie prowadził dalsze rozmowy, by wraz z serwisami randkowymi wypracować odpowiednie "zachęty".