Thunderbird dostanie płatne funkcje. Jeszcze w tym roku

Thunderbird jest jednym z najpopularniejszych klientów pocztowych na świecie. Oferuje masę świetnych funkcji zupełnie za darmo. Już niebawem jednak pojawią się też płatne narzędzia – wszystko to, by zapewnić mu stabilną przyszłość.

Logo aplikacji Thunderbird
Logo aplikacji Thunderbird
Źródło zdjęć: © Pixabay
Wojciech Kulik

11.05.2023 09:50

W pewnym momencie wydawało się już, że Thunderbird zginie, pokonany przede wszystkim przez webowe narzędzia, ale też bardziej tradycyjną konkurencję. Wtedy podjęto decyzję, że rozwojem pocztowego klienta zajmie się nowo utworzona spółka MZLA, a finansowanie działalności będzie realizowane przez darowizny.

Okazało się to strzałem w dziesiątkę – w ciągu roku 300 tys. darczyńców wpłaciło prawie 6,5 mln dolarów, dzięki czemu program rzeczywiście odżył i od kilku lat znów jest ulepszany oraz wzbogacany o nowe rozwiązania. Mimo to dodatkowe środki bardzo by się jednak przydały, dlatego Mozilla przedstawiła nowy plan: w Thunderbirdzie pojawią się dodatkowo płatne funkcje.

Płatne funkcje w aplikacji Thunderbird

W zapowiedzi możemy przeczytać, że Thunderbird otrzyma nowe narzędzia i funkcje, które pozwolą użytkownikom zwiększać produktywność i usprawnią wykonywanie codziennych zadań. Za te dodatkowe korzyści będzie trzeba zapłacić – na razie nie znamy jednak szczegółów na temat ewentualnego cennika. Wiemy za to, że pierwsze z tych nowych funkcji pojawią się jeszcze w tym roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mozilla uspokaja równocześnie, że plany absolutnie nie zakładają pobierania opłat za podstawowe funkcje Thunderbirda. To, co jest teraz, zawsze będzie darmowe. Odrzucony został też scenariusz, by usunąć jakieś funkcje, by później umieścić je za "paywallem".

Idą zmiany. Nowy kod i nowy interfejs Thunderbirda

Thunderbird jest obecnie przepisywany – nowy kod ma sprawić, że klient będzie lżejszy, ale też gotowy na nadejście nowych wtyczek i narzędzi. Dodatkowo od nowa projektowany jest interfejs, który ma nowocześnie się prezentować oraz odpowiadać na aktualne potrzeby i preferencje użytkowników.

Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)