Thunderbird: jak dodać stopkę do wiadomości?
Wysyłając e-mail warto na końcu się podpisać. Nie trzeba tego jednak robić ręcznie. Thunderbird oferuje funkcję, dzięki której stopka z danymi będzie automatycznie dodawana do korespondencji.
01.11.2024 09:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stopka w wiadomości e-mail to sekcja znajdująca się na końcu, zawierająca stałe informacje, takie jak dane kontaktowe, stanowisko, nazwa firmy, a czasem również linki do mediów społecznościowych czy notę prawną. Stopka pełni rolę profesjonalnego podpisu, który automatycznie dodawany jest do elektronicznej korespondencji - niezależnie czy tworzymy nową wiadomość czy odpowiadamy komuś na e-mail.
Dołączanie stopki z podstawowymi danymi ma wiele zalet, szczególnie w korespondencji biznesowej i wpływa na pozytywny wizerunek firmy. Pozwala na łatwą i wygodną identyfikację nadawcy wiadomości, a co za tym idzie również np. kontakt telefoniczny itp. bez konieczności zapytania o numer telefonu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jakie informacje zawrzeć w stopce wiadomości e-mail?
W stopce e-mailowej warto umieścić kluczowe informacje, które ułatwią odbiorcy kontakt. Oto elementy, które warto dodać w ostatniej sekcji każdego maila:
- imię i nazwisko
- stanowisko
- nazwa firmy i logo
- dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail)
- adres firmy
- odnośniki do serwisów społecznościowych
- hiperłącze do strony internetowej
- nota prawna lub zastrzeżenia – np. o poufności informacji
Jak dodać stopkę w Thunderbirdzie?
Aby dodać stopkę do wiadomości e-mail w Thunderbirdzie kliknij prawym przyciskiem myszy na wybrane konto w głównym oknie aplikacji, a następnie wybierz z menu kontekstowego opcję Ustawienia.
W wyświetlonym oknie Konfiguracja konta odszukaj sekcję Sygnaturka. To właśnie ona odpowiada za wyświetlanie stopki w wiadomościach e-mail. Thunderbird daje możliwość stworzenia wspomnianej stopki na 3 sposoby - jako tekst, tekst sformatowany HTML-em oraz z wykorzystaniem zawartości zewnętrznego pliku.
W polu tekstowym Sygnaturka wpisz pożądaną zawartość stopki.
Gotowe. Od teraz skonfigurowana w poprzednim kroku stopka będzie dołączana do każdej wiadomości e-mail. Co istotne, dla każdego z dostępnych w Thunderbirdzie konta poczty elektronicznej użytkownik może zdefiniować inną stopkę.
Daniel Karcz, dziennikarz dobreprogramy.pl