To było do przewidzenia: The Elder Scrolls Online bez abonamentu
Kolejna gra MMORPG, która popularnością miała dorównać World of Warcraft, nie będzie już wymagała płacenia abonamentu. Nawet popularna marka The Elder Scrolls nie pomogła, za TES Online zapłacimy tylko raz, kupując tytuł w sklepie.
22.01.2015 | aktual.: 22.01.2015 18:33
Serię The Elder Scrolls powinien kojarzyć każdy gracz. Wydana w 2011 roku odsłona zatytułowana Skyrim przez wielu została okrzykniętą jedną z najlepszych gier PRG wszechczasów. Produkcja oferowała ogromny, zróżnicowany świat, który mogliśmy dowolnie przemierzać. Już od dłuższego czasu pojawiały się głosy, że TES idealnie nadaje się na grę z gatunku MMORPG. Patrząc na sukces jaki odniósł Skyrim, nikogo nie powinno dziwić, że podjęto decyzję o wydaniu produkcji, w której kontynent Tamriel będzie mogło przemierzać jednocześnie kilka milionów graczy. TES Online pojawił się niecały rok temu i nie odniósł oczekiwanego przez twórców sukcesu. Gra przed dziennikarzy i graczy została przyjęta chłodno. Dodatkowo wymóg płacenia abonamentu za nie do końca dopracowaną produkcję, powodował, że wielu graczy albo w ogóle nie zdecydowało się na zakup TES Online, albo szybko zrezygnowało z grania. Popularność tytułu spadała, a więc przejście na inny model płatności było tylko kwestią czasu.
The Elder Scrolls Online - The Arrival Cinematic Trailer
Producent oficjalnie ogłosił, że The Elder Scrolls Online przechodzi na model Buy-to-Play, czyli płacimy tylko raz, podczas zakupu gry. Użytkownicy komputerów nie będą musieli płacić abonamentu od 17 marca, natomiast posiadacze PlayStation 4 lub Xboksa One muszę poczekać do 9 czerwca, grę otrzymają od razu bez wymogu płacenia za subskrypcję. W przypadku konsol nowej generacji należy pamiętać, że prawdopodobnie nadal będziemy musieli płacić Microsoftowi lub Sony za możliwość sieciowej rozgrywki. Jednak opłaty nie znikną całkowicie, w TES Online pojawią się mikrotransakcje. Po zapłaceniu odpowiedniej kwoty będziemy mogli dostać dodatkową zawartość fabularną, a także specjalne przedmioty, które mogą wpłynąć na rozgrywkę. Natomiast za płacenie opcjonalnej subskrypcji otrzymamy pełen dostęp do dodatkowej zawartości, a także co miesiąc będziemy otrzymywali odpowiednią ilość waluty premium, która pozwoli na zakup unikatowych przedmiotów w sklepiku gry. Twórcy obiecują, że osoby niepłacące opcjonalnego abonamentu nie będą traktowane gorzej i będą mogły bez obaw grać z innymi graczami.
Przejścia na inny model płatności było jedynym wyjściem dla producenta. Zniesienie abonamentu z pewnością początkowo pozytywnie płynie na ilość graczy. Jednak twórcy muszą pamiętać o zachowaniu odpowiedniego balansu, osoby niepłacące opcjonalnego abonamentu nie mogą być traktowaniu jako gracze drugiej kategorii.