Tribes Ascend
Tribes Ascend to sieciowa strzelanka FPP osadzona w klimacie Science Fiction oferująca zdaniem autorów najszybszą pukaninę na całej kuli ziemskiej ;-).
Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Spośród nieustannie rozprzestrzeniającej się po wszechświecie ludzkości wyłaniają się dwie główne grupy: Krwawych Orłów i Diamentowych Mieczy, które stają naprzeciw siebie walcząc o wpływy i władzę na nowych terenach. Fabuła jednak nie odgrywa ważnej roli dla przebiegu rozgrywki, stanowi ona jedynie tło dla ciągłej rywalizacji i sieciowych pojedynków.
Kto nie miał wcześniej do czynienia z którąkolwiek z części Tribes powinien choć na chwilę zajrzeć do samouczka. Oprócz szybkiego zapoznania się z obsługą odrzutowego plecaka będzie można poznać właściwości i zalety "ześlizgiwania się" po zboczach, dzięki czemu wprawny gracz może osiągać duże prędkości i błyskawicznie przemieszczać się po rozbudowanych mapach.
Przystępując do właściwej rozgrywki dokonujemy wyboru klasy postaci. Z początku do dyspozycji otrzymujemy po jednej zbroi z każdej kategorii wagowej: lekkiej, średniej i ciężkiej. Każda z nich posiada własne cechy i parametry indywidualne, a także oferuje zróżnicowany arsenał. Naszą postać można rzecz jasna odpowiednio dozbroić lub unowocześnić jej ekwipunek, ale to wszystko za punkty zarobione w trakcie gry. Jest też szybsze rozwiązanie lecz powiązane niestety z systemem mikropłatności.
Rozgrywka w Tribes Ascend odbywa się w szaleńczym tempie. Tu nie ma czasu na podchody, zastanawianie się czy dokładne planowanie akcji. Gdy tylko pojawiamy się na polu walki bez namysłu angażujemy się w pojedynek. Często bywają one bardzo żmudne i pracochłonne, gdyż nasi przeciwnicy, zresztą tak samo jak i my, mają pełną dowolność przemieszczania się drogą powietrzną. Pamiętajmy tylko, że możliwości odrzutowego plecaka są ograniczone, ale szybko się on regeneruje.
Gra prezentuje kilka trybów rozgrywki znanych chociażby z wielu innych pozycji przynależnych do tego gatunku. Należą do nich: Team Deathmatch, Capture the Flag czy Arena i Capture and Hold, które odblokowują się wraz z osiągnięciem 8 pozycji w rankingu doświadczenia. Zanim to jednak nastąpi, grę rozpoczynamy z rangą "Rekrut". System rankingowy w grze przedstawia się bardzo ciekawie oferując aż 50 poziomów rangi, z których każdy posiada unikalny tytuł oraz insygnia. Oprócz samej satysfakcji z awansowania spełnia on również określone cele sterując procesem kolejkowania w trakcie przydzielania gracza do odpowiedniej i adekwatnej dla jego rangi mapy.
Zaawansowana sceneria, rozbudowany system klas postaci i system rankingowy, bogate, futurystyczne uzbrojenie, niezwykła dynamika i nieprzewidywalność akcji z pewnością nie pozwolą nikomu nudzić się przy tym tytule.
Minimalne wymagania systemowe:
- Procesor Intel Core 2 Duo 2.4 GHz lub AMD Athlon X2 2.7 GHz
- 2 GB RAM
- Karta graficzna NVIDIA GeForce 8800 GT lub AMD Radeon HD 3870
Uwaga!
Instalator Tribes: Ascend po uruchomieniu pobierze najnowsze potrzebne do zabawy pliki. Będzie także potrzebne darmowe konto gry. Tworzy się je zaraz na początku, na ekranie logowania.